اسباب‌کشی برای یوزپلنگ‌های ایران/ آن‌ها به مراتع جنوب دریاچه ارومیه می‌روند؟

ستاد احیا دریاچه ارومیه قصد دارد تا با تامین منابع مالی در مراتع جنوب دریاچه ارومیه یوزپلنگ پرورش بدهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسعود تجریشی معاون محیط‌زیست انسانی و مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیا دریاچه ارومیه چند روز با حضور در کافه‌خبر به پروژه جدید ستاد احیا برای نجات یوزپلنگ از انقراض خبر داد، او در این رابطه گفت: قسمتی از جنوب دریاچه ارومیه دیگر هیچ وقت آب سوار نمی‌شود به این دلیل که کف آن به بالا آمده است و این باعث شده، این منطقه تبدیل به یک مرتع خوب شده است.

او افزود: ما می‌خواهیم منابع مالی را تامین می‌کنیم تا در این منطقه حصارکشی کنیم تا بتوان از یوزپلنگ در این منطقه حفاظت کرد، چراکه این منطه پراز خرگوش و مرتع است.

معاون سازمان محیط‌زیست گفت: علت اینکه یوزپلنک در حال منقرض شدن این است که آب نبوده، وقتی آب نبوده، مرتع از بین رفته و وقتی مرتع از بین رفته هم خرگوشی نبوده و این زنجیره قطع شده است.

تجریشی با اشاره به انتقاداتی که از سازمان محیط‌زیست در رابطه با عدم اهمیت به مسئله یوزپلنگ شده، توضیح داد: به یوزپلنگ فکر می‌کنیم در صورتی که مشکل فقط آب است، اگر به آب برسیم یوزپلنگ را خواهیم داشت و اگر آب نباشد هم همه این‌ها با هم از بین می‌روند و چرخه نابود می‌شود.

او در پایان گفت: پس مشکل اصلی فقط آب است، اینکه نتانیاهو می‌آید از مشکل آب ایران حرف می‌زند یا مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید در 5 سال آینده 80درصد مهاجرت‌ها در خاورمیانه فقط به خاطر آب است به این دلیل است که بسیاری از مهاجران به اروپا به دلیل نبود آب بوده.

مشروح این کافه خبر را اینجا بخوایند.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =