رئیس سازمان صنعت ، معدن ونجارت استان گفت به منظور جلوگیری از احتکار کالا 2 کارگروه مبارزه با احتکار، اختفای کالا و تحریم، راه اندازی و بازرسی ها در سطح بازار تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  شهرکرد ، سید نعیم امامی در نشست با خبرنگاران افزود : امسال 29 هزار بازرسی با حضور 40 تیم در بازار انجام که منجر به تشکیل 788 پرونده به ارزش چهار هزار و 800 میلیون ریال شده است.

به گفته وی : امسال 767 میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از 26 واحد صنعتی سرمایه گذاری و هزینه شده است.

وی تعداد پروانه های صادره این مدت برای تاسیس و توسعه واحدهای صنعتی را نیز 139 مورد عنوان و تاکید کرد: این رقم حاکی از افزایش 46 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

امامی افزود: این واحدها نیز با اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

امامی همچنین با بیان اینکه عملیات 971 طرح صنعتی به ارزش 92 هزار میلیارد ریال در استان در دست اجراست ، افزود: 350 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد و اعتبار 50 هزار میلیارد ریالی در دست تکمیل است که تا سه سال آینده بهره برداری می شود.


وی میزان اشتغالزایی مجموع این طرح ها را بیش از 20 هزار نفر عنوان و اظهار داشت: بهره برداری از 350 این طرح ها بیش از هفت هزار فرصت شغلی جدید فراهم می کند.


امامی همچنین از افتتاح 25 طرح صنعتی و صنفی این استان در هفته دولت خبر داد و در ادامه اعتبار هزینه شده برای تکمیل و راه اندازی این واحدها را 484میلیارد ریال عنوان کرد که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشغال 234 نفر در شهرستان های بروجن، شهرکرد، فارسان، اردل و لردگان فراهم می شود.

وی گفت : نخستین بار طی 40 سال گذشته با همکاری سازمان زمین شناسی اکتشافات شمال استان بطور کامل انجام و منجر به اکتشاف معادن فلزی در این منطقه شده است.

وی همچنین از اتمام اکتشافات ماهواره ای در استان خبر داد و افزود: سازمان صنعت و معدن با اتمام اکتشافات ماهواره ای بدنبال انجام حفاری های زیرسطحی است.

امامی ادامه داد: هم اینک بیش از 180 معدن در استان فعال است که استخراج پنج معدن از این تعداد در سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به تخریب نما و منظر طبیعت و ارزش افزودن پایین سنگ لاشه، این سازمان سیاست بهره برداری از معادن سنگ های ساختمانی را به جای سنگ لاشه درپیش گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =