ترامپ دیر آمد، به ایران و چین حمله کرد، حضار به او خندیدند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه پیش از ورود به تالار برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ؛ با تکرار ادعاهای خود درباره ایران گفت: ایران باید قبل از اینکه من با آنها دیدار داشته باشم ؛ لحن گفتار خود را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنراني دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در هفتاد و سومين نشست مجمع عمومي سازمان ملل آغاز شد.

به گزارش گاردین نوشت به دلیل دیر رسیدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رئیس جمهور اکوادور برای ایراد سخنرانی به جای وی در جایگاه قرار گرفت.

استیون دی سوزا خبرنگار شبکه سی بی سی در واکنش به دیررسیدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت اتفاقی عجیب در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رئیس جمهور ترامپ نیامده است. او باید همین الان سخنرانی می کرد. آنها (گردانندگان مجمع) به سراغ سخنران بعدی رفتند که اکوادور است.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود با اطمینان تأکید کرد که دستاوردهای دولت او در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده است. این اظهارات ترامپ، خنده حضار را به همراه داشت و ترامپ در پاسخ به این خنده ها گفت: انتظار چنین واکنشی را نداشته است.

ترامپ گفت: «چهار میلیون شغل جدید از جمله نیم میلیون شغل تولیدی را ایجاد کردیم، بزرگترین معافیت‌های مالیاتی در آمریکا را برقرار کردیم. بودجه نظامی خود را به یک رکورد جدید رساندیم. نیروی نظامی ما از هر زمانی دیگر قوی‌تر شده است، آمریکا از زمانی که من رئیس جمهوری آمریکا شدم، در کمتر از دو سال پیش، غنی‌تر و امن‌تر شده است.»‌

ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و سومین دوره نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: دولت فعلی آمریکا در دو سال گذشته دستاوردهایی داشته است که همه دولت های قبلی نتوانسته بودند آنها را عملی کنند. یکسال پیش درباره خطراتی که بشریت را تهدید می کند سخن گفتم و اکنون پیشرفت ها در این باره را به اطلاع شما خواهم رساند. اقتصاد آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگر رونق دارد.

وي افزود یکسال پیش درباره تهدیداتی صحبت کردم که پیش روی ما قرار دارند. من نگرش مربوط به دستیابی به آینده ای روشن تر برای کل بشریت را تشریح کردم.

امروز در برابر مجمع عمومی سازمان ملل هستم تا از پیشرفت فوق العاده ای صحبت کنم که ما بدست اوردیم.

رییس جمهوری آمریکا مدعی شد که ایران رفتار بسیار بدی داشته است و باید لحن خود را تغییر دهد.

ترامپ همچنین این ادعا را مطرح کرد که کشورش بدنبال روابط خوب با ایران است؛ اما اکنون این اتفاق نمی افتد.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود بار دیگر از تداوم تحریم ها علیه ایران سخن گفت و افزود: بالاترین سطح از تحریم ها را درباره ایران اعمال کرده ایم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه در سخنانی ضدایرانی گفت: «رهبران ایران به دنبال خونریزی و خشونت هستند. رهبران ایران میلیاردها دلار از ثروت ایران را غارت کرده‌اند تا جیب‌های خود را پر کرده و در منطقه جنگ به راه اندازند. مردم ایران بهای سنگینی به خاطر سیاست‌های خصمانه کشورشان پرداخته‌اند. به همین خاطر بسیاری از کشورهای منطقه از تصمیم من برای خارج کردن آمریکا از توافق بسیار بد 2015 حمایت کردند.»

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «توافق هسته‌ای موهبت باد آورده‌ای برای رهبران ایران بود، بودجه نظامی ایران 40 درصد افزایش یافت. ایالات متحده کارزاری را برای فشار اقتصادی بر ایران تدارک دیده تا مانع از [رسیدن] منابع [به ایران برای ادامه سیاست‌های خونبارش شود».

دونالد ترامپ در آغاز سخترانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دولت من در دو سال بیشتر از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا دستاورد داشته دیپلمات‌ها بلند به این حرف خندیدند.

ترامپ ادامه داد: انتظار چنین واکنشی نداشتم، ولی اشکال نداره. او به بخشی از تغییرات اقتصادی که به بهبود شرایط داخلی آمریکا منجر شد، اشاره کرد.

او سپس به اقدامات دولتش برای بهبود رابطه با کره شمالی اشاره کرد.

ترامپ گفت: در ارتباط با کره شمالی به دستاوردهایی رسیدیم که پیش از این قابل تصور نبود. از رئیس کیم ممنونم. اما تحریم‌ها تا تکمیل شدن خلع سلاح هسته‌ای این کشور برقرار خواهد بود.

دونالد ترامپ درباره خاورمیانه گفت: امارات، عربستان و قطر قول کمک های میلیاردی به مردم یمن داده اند. امیدوارم جنگ داخلی در این کشور پایان یابد. شاهد زوال خون‌خواران داعش هستیم. تلاشمان را برای محدود کردن منابع مالی تروریزم اسلامی ادامه می‌دهیم.

در نهایت کشورهای منطقه هستند که تصمیم می گیرند چه آینده ای می خواهند، آمریکا با شورای همکاری خلیج کار می کند تا کشورهای منطقه به سمت رفاه حرکت کنند.

ترامپ تأکید کرد: به مبارزه با تروریسم اسلامی ادامه خواهیم داد. از سازمان ملل تقاضا داریم که پروسه صلح سوریه تقویت شود، ایالات متحده به سلاح های شیمیایی اگر توسط رژیم سوریه استفاده شود، پاسخ می‌دهد.
وی افزود: هر راه حل برای بحران سوریه باید شامل یک استراتژی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه در خصوص بحث انرژی گفت: «اوپک و کشورهایی مانند اوپک در حال تیغ‌زدن کشورهای جهان است و من از این مطلب راضی نیستند. ما از کشورها به صورتی مجانی حمایت می‌کنیم اما آن‌ها در مقابل قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. این کشورها باید قیمت‌ها را پایین بیاورند وگرنه از این به بعد از حمایت نظامی ما بهره‌مند نخواهند شد؛ کشورها باید به شکل فزاینده‌ای هزینه نظامی حمایت از خود را تأمین کنند.»

ترامپ افزود: «در نیمه کره غربی، ما متعهد به حفظ استقلال خود از کشورهای خارجی و سیاست‌های سلطه‌جویانه هستیم.»

وی با اشاره به روند مهاجرت به آمریکا، از همکاری با کشورهای آمریکای لاتین برای مقابله با موج مهاجرتی که به گفته ترامپ امنیت ملی این کشور را به خطر انداخته است خبر داد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با حمله به ونزوئلا گفت: «همه کشورهای جهان باید در برابر سوسیالیسم و فقر و بدبختی ناشی از آن برای مردم مقابله کنند ... همه کشورها باید ونزوئلا را تحریم کنند.»

ترامپ با اشاره به تأمین مالی سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که کشورهای کمی به ما کمک می‌کند؛ «کشورهایی که از کمک‌ها و دلارهای ما بهره‌مند می‌شوند، آیا به منافع ملی ما احترام می‌گذارند؟ تنها کشورهایی که به ما احترام بگذارند از کمک‌های آمریکا بهره‌مند خواهند شد، یعنی فقط دوستان‌مان از کمک‌های آمریکا بهره‌مند خواهند شد ... آمریکا متعهد به پاسخگوتر کردن سازمان ملل است ... سازمان ملل به صورت بالقوه قوی است ... ایالات متحده بیش از 25 درصد بودجه صلح‌بانی سازمان ملل را پرداخت نخواهد کرد و کشورهای دیگر باید این بار برعهده بگیرند.»

وی با تعریف از سران عربستان و اسرائیل گفت: «ملک سلمان و ولیعهد اصلاحات را انجام می‌دهند و اسرائیل 70‌مین سالگرد تأسیس دموکراسی موفق خود را جشن گرفت.»

عدم توازن تجاري با چين قابل تحمل نيست
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد عدم توازن تجاری با پکن قابل تحمل نیست.

ترامپ خواستار بازنگری در همه توافقنامه های تجاری آمریکا شد
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و سومین دوره نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: خواهان مذاکره درباره همه توافقنامه های تجاری با دیگر کشورها هستیم. نظام تجارت جهانی نیاز ضروری به تغییر داد. بعضی کشورها حقوق مالکیت معنوی را نقض می کنند و ما ادامه این مسئله را نمی پذیریم. کسری تراز تجاری با چین قابل قبول نیست. عوارضی را بر واردات از چین به ارزش دویست و پنجاه میلیارد دلار اعمال کردیم. بر اساس منافع ملی آمریکا عمل خواهیم کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    87 5
    چی بگم؟
  • بهنام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    فوق العاده بود صحبت ترامپ. خنده حضار هم عاجز بودنشون رو نشون داد و فهمیدن اون دوران بهره کشی از امریکا تموم شده. پیام صلح و دوستی رو رئیس جمهور آمریکا به کل دنیا رسوند و به نظرم بهترین سخنرانی در همه ادوار تاریخ آمریکا بود.
    • بی نام RO ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      53 75
      امریکا خودش گنده ترین بهره کش تاریخ بشریته.این همه از بهره های نخبه های دیگر کشور ها استفاده برده
    • سرانجیک A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      45 14
      بهره کشی؟؟؟
    • بی نام BE ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      81 7
      بهره کشی از آمریکا؟؟ شما فکر می کنید قبل از ترامپ آمریکا مثل سومالی بود
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    259 9
    خندیدند و دلار شد 17 تومان. یا بهتره بگم صد و هفتاد هزار ریال.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    بخند که خوب میخندی روحانی کاری کردی که محمود نمیتونست بکنه
  • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    زنده باد آمریکا
    • بی نام RO ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      در اولین فرصت امثال تو رو با پرداخت مبلغی به امریکا میفرستیم برو اونجا خوش باش وجودت توی ایران بسیار بسیار بسیار مضره
    • دانشجو GB ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      114 8
      بی نام دوم شما نمیخواد پولت نگهدار برای خودت ، ایشون اگر بخواد خودش یه کاری میکنه... چون لازمت میشه با این گرونی دلار ۱۷۰۰۰ تومان ،،، ولی فکر کن شاید وجوده شماها بیشتر ضرره داشته باشه
    • مرجان A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      2 28
      کسی که تو این شرایط که آمریکا ی دزد کلاش غارتگر برامون درست کرده حمایت کنه ،خائن به تمام معناست
    • بی نام RO ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
      4 22
      قطعا وجود امثال عربده کش های بیسواد ارا خطی و تظاهرات سه میلیونی برای ایران بسیار بسیار بسیار مضره. برو صد بار تکلیف شب بنویس واحد پول ایران ریال هست.البته از شما ها انتظار زیادی نمیره همین خبر سرانه 20 هزار دلار پی پی پی رو دیدیم که زیرش شروع به عربده کشی کردین هیچکدوم تاکید میکنم هیچکدوم نمیدونستید که این دلار اسمی نومینال نیست فقط عربده کشی کردید.البته از دانشجوهایی که امال و ارزوهاشون اردو مختلط هست چیز دیگه ای انتظار نمیره. پول برای زندگی بهتر هست اگه امثال شما ها از ایران برید هم خودتون به ارزوتون میرسید هم مملکت روی ارامش میبینه فقط قول بدید دیگه به ایران کاری نداشته باشید.در ضمن در جواب ایشون اگر...شما ها اگه یک ذره شانس رفتن داشته باشید محاله منتظر بمونید نمیتونید برید که موندید
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    حضار به ما خندیدن که با سخرانی یک نفر اون سره دنیا بیست هزار ریال دیگه از ارزش پولمون رفت و مردم فقط نگاه میکنند و مسئولان هم تهدید میکنند کشوری و که فقط با یک سخرانی و امضا اوضاع مملکت میریزه بهم
    • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      چه ربطی داره ملت همه قاطی کردند دیروز که سخنرانی نکرد دلار ارزون شد؟
  • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    رسما با همه دنیا در افتاده. رسما دیوانه اس.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    بهترین زمان برای مذاکره بود و حیف شد . از الان منتظر دلار 25000 تومنی و ونزوئلا شدن هستم .
  • محمدرضا A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    اولش خندیدن ولی آخرش همشون تو صندلیاشون فرو رفته بودن.
  • علي A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    به امید روزی که یکشب از خواب بیدار شوم و ببینم کل امریکا با مردمی که ترامپ رو به عنوان رییس جمهور انتخاب کردن با خاک یکی شدن
    • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      فعلا که ما با خاک یکسان شدیم
    • بی نام TR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      87 5
      همین آرزو برای یک کشور دیگر دارم البته بدون مردمش. بیدار بشیم و ببینیم این خواب شووم تمام شده
    • مرجان A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      2 27
      الهی آاااااااااااااااااااااااااااامین بحق امام حسین،که نابود شه آمریکا.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    152 8
    فعلا با هر یه جمله اش هزار واحد از پول ما افت کرد بیست تا جمله ام نشد بیست هزار واحد پول ما رفت رو دلار بقیه خندیدن ولی ما
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
      0 14
      علتش جمله های اون نیست ، علتش رفتار ملخی و هیجانی این ملت است که به هرچه حجوم میآورند آفت میزنند.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    خوشم میاد مثل روسیه بزدل نیست حداقل از کشورهای متحدش حسابی دفاع کرد مثل روسیه گدا گشنه نیست که منتطره تا ایران نفتش تحریم بشه جاو بگیره
  • محمد A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    93 3
    توروخدا یکی بیاد یه دادی بزنه تو میدون ازادی جایی فقط جراتمون در حد پیام دادنه اونم پیامهای بی سروته مردی رواز ملت گرفتن همه شدیم بی غیرت و معتاد و دوایی کو اون مردان بی ادعا که بیان وسط
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    5 25
    ترامپ داره اونچه که اوباما کاشته درو میکنه و موفقیت ها اقتصادی که از زمان اوباما روندش آغاز شده بود را به نام خود تمام میکنه. اون یک احمق کم سواده و تیمش سعی دارند اونو جمع و جور کنن.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    17 2
    سلام ونزوئلا ، تو تنها نیستی . داریم ونزوئلا میشیم .
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
      7 2
      عزیزم به زودی میری ونزوئلا برا کارخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    8 2
    خنده حضار بمردم خاورمیانه بود که در دو سال چقدر پول باترامپ ازدست داده اند بخصوص ایران با شاخ شدنش با او
  • شاهین A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    4 11
    روحانی مچکریم. دولت چهار درصدی مچکریم.لیبرال های محتکر مچکریم. زالوهای سرمایه دار سوار بر پورش و بنز در کالیفرنیا و سانفرانسیسکو مچکریم....