خبرهای رسیده از بهارستان حاکی از آن است که ظاهرا نمایندگان محترم #مجلس در اقدامی عجیب قصد دارند آب و برق مدارس را مجانی کنند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که کشور از کم آبی بی سابقه رنج می برد و قیمت پایین #آب به عنوان یکی از دلایل اصلی ناتوانی دولت در کاهش و کنترل مصرف شناخته می شود.

در کنار این موضوع، همانطور که می دانیم، تولید #برق به هر طریقی نیازمند به آب است و خاموشی و قطع برق در سال آینده به خاطر کم آبی دور از انتظار نیست. برق مجانی و به دنبال آن افزایش مصرف برق به معنی افزایش مصرف آب و تولید گازهای گلخانه ای است!

از این موارد که بگذریم، بعد اجتماعی این تصمیم (اگر صحت داشته باشد) بسیار دردناک است. وقتی همه فریاد می زنیم که آموزش محیط زیست به نسل بعد یکی از بهترین و اساسی ترین راهکارها برای تغییر رفتار جامعه است، با مجانی کردن قیمت آب و برق برای مدارس، فرصت ایجاد حساسیت نسل بعد به ارزش بالا و محدودیت آب و برق در کشور و اصلاح الگوی مصرف را از دست می دهیم.

اگر به نمایندگان مجلس دسترسی دارید، همین حالا با آنها تماس بگیرید و تبعات این تصمیم خطرناک را یادآور شوید. شاید آنها حاضر باشند به خاطر حفظ این سرزمین و منابع آب و #محیط_زیست برای نسل بعدی از این تصمیم احساسی صرف نظر کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    0 0
    جناب مدنی مثل همیشه حق گفتید. متاسفانه ظاهربینان پذیرای این حرف ها نیستند.