ماهواره طوفان یاب ناسا مجهز به سیستم Cygnss سال آینده میلادی در مدار قرارگرفته و عملیاتی می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، ناسا در حال آزمایش روی سیستم جدید متشکل از 8 مینی ماهواره است تا بتواند طوفان‌های مرگبار را قبل از وقوع و حمله به زمین شناسایی کند.{لینک}

فناوری فعلی توانایی دقیق سنجش را ندارد اما سیستم جدید ناوبری جهانی ماهواره‌ای موسوم به Cyclone Global Navigation Satellite System می‌تواند شکاف موجود را پر کند و به دانشمندان کمک کند تا با پیش‌بینی درست مردم را از وقوع خطر آگاه ساخته و از آن‌ها بخواهند قبل از طوفان خانه‌های خود را به‌سوی مکان‌های امن ترک کنند.

دانش ردیابی طوفان به‌شدت به اطلاعات مربوط به شرایط پیرامون آن،پیش‌بینی قدرت و شدت طوفان و اینکه انرژی از کجا می‌آید و چه اتفاقی می‌افتد؛ وابسته است.

سیستم 157 میلیون دلاری Cygnss برای اندازه‌گیری بادهای سطحی داخل طوفان و نزدیک هسته داخلی طوفان طراحی‌شده است. سیستم مدار پایین در لبه چشم طوفان، جایی که بیشترین قدرت تولید می‌شود، تمرکز می‌یابد. اغلب سیستم‌های ماهواره‌ای موجود به دلیل بارش‌های سنگین که در اطراف چشم طوفان رخ می‌دهد، قادر به انجام‌وظیفه نیستند. هر سیستم تعریف‌شده به وزن 24 کیلوگرم و به طول 1.5 متر از طریق سیگنال جی‌پی‌اس که روی سطح اقیانوس منعکس می‌شود، به چشم طوفان نفوذ کرده و عملیات تعریف‌شده برای اندازه‌گیری شدت و قدرت طوفان را انجام می‌دهد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =