سلب حضانت از ۷ والدین کودک آزار تهرانی در سال ۹۶

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از سلب حضانت از 7 والدین متخلف به دلیل کودک آزاری در سال 96 خبر داد.

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: بر اساس آمارها تا پایان آذر ماه سال گذشته 290 هزار و 366 تماس با اورژانس اجتماعی استان تهران برقرار شده است.

وی در ادامه بیان کرد: 36 هزار و 788 مورد از تماس های فوق با شرح وظایف اورژانس اجتماعی مرتبط بوده است و 253 هزار و پانصد و هفتاد و هشت مورد از تماس ها با اورژانس اجتماعی غیر مرتبط بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی استان تهران در خصوص افراد نیازمند بوده است و کمترین مورد تماس ها نیز به دلیل معلول آزاری بوده است.

خاکی در ادامه یادآور شد: بیش از 4 هزار تماس در خصوص کودک آزاری با اورژانس اجتماعی تا پایان سال 96 برقرار شده است که در مجموع 146 مورد آن به تایید رسیده و صحت داشته است.

وی تاکید کرد: خانواده های نابسامان و ضرب و شتم کودکان علت عمده کودک آزاری های تایید شده در استان تهران است که به تایید اورژانس اجتماعی رسیده و موارد کودک آزاری فوق گروه سنی زیر 12 سال را شامل می شود.

تشکیل یک هزار و شش پرونده در مراکز مداخله در بحران اجتماعی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: یک هزار و شش پرونده تا پایان آذر ماه سال 96 در مراکز مداخله در بحران اجتماعی تشکیل شده است و بالاترین مراجعه به این مراکز به دلیل بی سرپرستی و بدسرپرستی بوده است.

خاکی گفت: در پی وقوع کودک آزاری های فوق که صحت گزارش آن ها از طرف اورژانس اجتماعی تایید شده است، تا پایان آذر ماه سال 96 تعداد 7 مورد سلب حضانت از والدین و سرپرستان متخلف صورت گرفته است و این کودکان به مراکز بهزیستی تحویل داده شده اند.

وی اظهار کرد: افزایش تعداد واحدهای اورژانس های اجتماعی به تبع، میزان تماس ها با اورژانس اجتماعی را افزایش داده است و همچنین افزایش آگاهی مردم نیز باعث شده است تا این تماس ها بیشتر شود و البته حساسیت مردم نیز در خصوص معضلات اجتماعی و گزارش دهی آن در خصوص کودک آزاری و دیگر موارد افزایش یافته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: بیشترین میزان تماس های کودک آزاری با اورژانس اجتماعی استان تهران به دلیل گستردگی در استان تهران بوده است.

47236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =