مهر نوشت: فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه کشورهای منطقه هیچ کدام قابل مقایسه با ایران نیستند، گفت: امروز نسبت به گذشته خیلی جلوتر هستیم.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبردر خصوص وظایف سپاه در چهلمین سال انقلاب اسلامی گفت: در سپاه کسانی هستند که در چهلمین سال انقلاب همچنان بعنوان پاسدار به وظایف خود عمل می کنند. چهل در تاریخ اسلام یک موضوع خاص است. در قرآن هم عدد چهل بسیار مهم است.

اهم اظهارات فدوی به شرح زیر است:

* امسال یعنی چهلمین سال، سال تکمیل شدن است، سال تکمیل شدن برای همه شئونات است و یکی هم بلوغی است که هم کل انقلاب و هم سپاه از آن برخوردار شده است. انشاالله روند طوری بشود که انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) بسپاریم.

* سپاه در این چهل سال کارنامه ای دارد که در آن دنیا مشخص می شود چگونه عمل شده است. در این چهل سال به دلیل شدت دشمنی ها توسط بزرگترین و قوی ترین دشمنی که در دنیا می توانسته وجود داشته باشد، سپاه خوب عمل کرده است.

* خیلی جلوتر هستیم. اگر به قله برسیم دشمنی ها هم تمام می شود، در زمان دفاع مقدس وقتی بعد از اینکه شیطان بزرگ وارد جنگ شد تا با ما در خلیج فارس بجنگند، ندسا بعد از شلمچه به این منطقه رفت. وقتی که تکلیف بوجود می اید باید پای تکلیف رفت و یک و نیم سال اخر جنگ، انقلاب با امریکا مستقیما درگیر بود و امریکا از ما در لاهه شکایت کرده است.

* خیلی سریع به مرحله بازدارندگی دست پیدا کردیم. سالهای طولانی است که از مرحله بازدارندگی عبور کرده ایم و امریکا به دنبال این است که به بازدارندگی در مقابل ما دست یابد. وزیر دفاع امریکا در ۲۶ اردیبهشت ۹۶ گفت بدنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم که در مقایل ایران بازدارندگی ایجاد کنیم.

*ما در سقف تکنولوژی دنیا در حوزه شناوری هستیم و شناورهای ما بالای ۸۰ نات سرعت دارد که روی آن موشک هم وجود دارد.

*کل کشورهای منطقه مسلمان هستند و ما هیچگاه هیچ کشور مسلمانی را دشمن خود تلقی نکرده ایم. ما خجالت می کشیم که ترامپ نسبت به برخی آن کلمات را بکار گرفته است. کشورهای منطقه هیچ کدام قابل مقایسه با ایران نیستند.

* وضعیت شناوری ما برای دشمن وحشتناک است و بعد از آن موشک. تمام موشک های ساحل به دریا تولید داخلی است.

* مهمترین تهدید در منطقه شیطان بزرگ امریکا است. عباراتی را درباره خلیج فارس بکار می برند که تنها برای سرزمین اصلی امریکاست.

* امریکا بر مبنای زور است و حتی به اروپا زور می گوید. همه نیروهای مسلح متناسب با این دشمنی آماده شده اند.

* توان دریایی یکی از قدرت های ایران است. امروز هزاران کیلومتر آن‌طرف تر با دشمن می جنگیم.

*فرمانده های نیروهای دریایی ارتش و سپاه به مدت هشت سال یک نفر یعنی آقای شمخانی بود و این فرصت خاصی به سپاه و ارتش داد که به فکر هم افزایی باشیم. ما و ارتش در طول هم قرار داریم و این وضعیت خوبی را بوجود آورد و در وضعیت خوبی هستیم.

* میزان اطلاعات آمریکا از توانمندی دریایی ایران خیلی خیلی کم است و وقتی می فهمند که دیر شده و یا شناورهای آنها غرق شده و یا اینکه در وضعیت اسف باری قرار دارد.

* وقتی بیشترین دشمنی را آمریکا با سپاه می کند بعضی مواقع دوستان داخل همین حرفها را می زنند. سپاه خیلی خیلی قدرتمند است. سپاه یک مجموعه ثابت است و دیگران می آیند و می روند. سپاه برای اصل انقلاب خویشتن داری کرده و حرفی نمی زند. سپاه پاسدار است و پاسداری را با جان انجام داده است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771509

برچسب‌ها