شب گذشته اخباری مبنی بر تیراندازی و انفجار در کاخ سلطنتی پادشاه سعودی منتشر شد که بازار شایعات در فضای مجازی را داغ کرد، از فرار محمد بن سلمان تا مجروح شدن ملک سلمان!

اما شب گذشته چه اتفاقی رخ داد و چه شایعاتی منتشر شد؟
به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر ؛ فعالان در فضای مجازی تصاویری را منتشر کردند که تیراندازی در اطراف کاخ الخزامی را در ریاض پایتخت عربستان نشان می‌دهد .(اینجا)

پس از این انتشار این خبر خبرگزاری های عربی از جمله العهد لبنان خبر از طرح ترور بن سلمان دادند! در اخباری دیگر نیز گفته شد ولیعهد سعودی با یک دستگاه کامیون و چند محافظ کاخ را به مقصد نامعلومی ترک کرده است! در این میان نیز شایعات تا جایی پیش رفت که گفته شد دست ملک سلمان پادشاه سعودی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و به بیمارستان منتقل شده است! نظریه داغ کودتا هم در این میان مطرح شد!

خبر چه بود؟ و پلیس چه گفت؟
روزنامه میرور به نقل از برخی منابع در شبکه‌های اجتماعی از «تیراندازی شدید» در نزدیکی کاخ پادشاهی در ریاض خبر داد؛ خبری که صحت و سقم آن از سوی منابع و رسانه‌های رسمی تأیید نشده است. گزارش‌هایی تایید نشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وقوع تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاهی عربستان منتشر شده که البته تا این لحظه ریاض صحت و سقم این گزارش‌ها را تایید نکرده است.

برخی منابع در گزارش‌های خود مدعی شده‌اند که پادشاه عربستان از کاخ پادشاهی خارج و به یک مقر نظامی منتقل شده که البته صحت این ادعا نیز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

العالم نیز گزارش داد، برخی فعالان سعودی در توئیتر با راه انداختن هشتگ «تیراندازی در محله الخزامی» شهر ریاض فیلم‌هایی منتشر کرده‌اند که بنا بر ادعای آن‌ها حادثه تیراندازی در نزدیک کاخ ملک سلمان را نشان می‌دهد. این کاربران با انتشار ویدیوئی‌های که در آن صدای تیراندازی ممتد به گوش می‌رسد، از تداوم تیراندازی‌ها خبر می‌دهند.

راشاتودی و برخی منابع صهیونیستی هم صحت این خبر را تأیید نکرده‌اند و تنها به گزارش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وقوع تیراندازی استناد دارند.

حتی یک منبع غیررسمی مدعی شد: تلاشی برای کودتا در ریاض اتفاق نیفتاده است. یک پهپاد اسباب‌بازی به کاخ پادشاهی نزدیک شده که ساقط شده است.

توئیتر کار را به جایی برد که سخنگوی رسمی پلیس ریاض اعلام کرد، پلیس ساعت ۱۹:۵۰ روز شنبه به وقت محلی به پرواز درآمدن یک هواپیمای کوچک بی‌سیم تفریحی را در محله الخزامی ریاض رصد کرده است. محل برخاستن این پهپاد مشخص نیست.

وی ادامه داد: یک هواپیمای بدون سرنشین تفریحی بدون مجوز در این منطقه در حال پرواز بوده و نیروهای امنیتی مطابق با دستوراتی که گرفته‌اند، در این زمینه اقدام کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری عربستان، مقام‌های سعودی در حال انجام بررسی‌های لازم درباره وضعیت به وجود آمده هستند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام سعودی گزارش داد، نیروهای امنیتی به سمت این پهپاد تفریحی در نزدیکی کاخ سلطنتی در محله الخزامی در ریاض تیراندازی کردند.

این مقام سعودی افزود، ملک سلمان پادشاه عربستان در زمان ساقط کردن این پهپاد در کاخ حضور نداشت.

در این راستا خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، شش تن در ریاض کشته شده‌اند.

این خبرگزاری مدعی شد، اخباری درباره کشته شدن شش تن در ریاض منتشر شده که دو تن آمریکایی، دو تن انگلیسی، یک تن استرالیایی و یک تن عربستانی بوده‌اند.

روزنامه عبری زبان معاریو نیز ادعا کرد، درگیری‌هایی در داخل یکی از کاخ‌های سلطنتی در ریاض رخ داده و به نظر می‌رسد درگیری بین شاهزادگان سعودی باشد.

با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش مقامات سعودی صحت و سقم اخبار منتشره را تایید و تکذیب نکرده اند. اما اینطور که اخبار داخلی عربستان گزارش می دهد ماجرا همان اسباب بازی است که کاربران مجازی را هم سرگرم کرده است، به طوری که سکوت شبکه های خبری و مطبوعات سعودی هم حساس برانگیز شده است تا جایی که شبکه العربیه وابسته به دربار پادشاهی و خبرگزاری رسمی کاخ سلطنتی (واس) حتی اشاره ای هم به این حادثه نکرده اند!

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    مگر میشود که کاخ ها خروجی های مخفی و اتاق های امن نداشته باشند...