شناسایی بیش از 96نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در لرستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از تداوم بازرسی‌ها و شناسایی 96 نفر تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در واحدهای اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب داشت: با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان در سال 96 بیش از 164 مورد بازرسی مشترک با نیروی انتظامی و یک هزار و 48 مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان در این ارتباط انجام شده که سبب شناسایی تعداد 96تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد.

وی افزود: بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند که طی سال 1396 تعداد 15 کارفرمای متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

آشتاب با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان تصریح کرد: در مجموع 90 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان، یک موضوع با اهمیت و حساس است و تبعات حضور غیر مجاز اتباع بیگانه در استان یعنی اشغال فرصت های شغلی موجود که می بایست جوانان بومی استان در آن شاغل باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =