تحقیقات گسترده علیه هوآوی در آمریکا به اتهام نقض تحریم ایران

بازرسان در نیویورک دست به تحقیق درباره این موضوع زده‌اند که کمپانی چینی هوآوی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، دو منبع آگاه به رویترز گفتند: " مقامات آمریکایی از 2016 بدین سو نسبت به ارسال محصولات آمریکایی از طریق هوآوی به ایران و سایر کشورهای تحریم شده و نقض قوانین صادراتی آمریکا از سوی هوآوی ابراز نگرانی کرده بودند." {لینک}

فشار بر هوآوی به دنبال تصمیم مقامات دادگستری آمریکا علیه کمپانی‌های چینی که ممکن است از فناوری‌های خود برای جاسوسی در این کشور استفاده کنند؛ گرفته شده است. در این راستا ZTE و هوآوی تحت‌فشار شدید قرارگرفته‌اند.

به گفته منابع مذکور، پرونده مذکور از دادگاه بروکلین خارج می‌شود. موضوع بازرسی از هوآوی چهارشنبه توسط وال‌استریت فاش شد.

هوآوی، بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات مخابراتی و سومین تولیدکننده گوشی در جهان اعلام کرده است که تمام قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات در امریکا و اروپا را رعایت کرده است.

کمپانی دولتی ZTE پس از پذیرش نقض تحریم‌ها درباره ایران مبلغ 890 میلیون دلار جریمه مصوب را پرداخت کرد و 300 میلیون دلار دیگر را نیز باید پرداخت کند و حالا هوآوی در فشار قرارگرفته تا روابطش را تغییر دهد. البته مقامات آمریکایی هوآوی را متهم کرده‌اند که با ابزار ساخت خود از آمریکایی‌ها جاسوسی می‌کند و به‌زودی فشارهای بیشتری را شاهد خواهیم بود.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    4 2
    مگه تحریم تجهیزات ارتباطات اینترنتی علیه ایران لغو نشده اخیراً؟