باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرشید پورحاجت‌‌ دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه رکود 5 ساله بازار مسکن باعث‌ کاهش تولید شده است گفت: متأسفانه متناسب با نیاز بازار واحد مسکونی تولید نکرده‌ایم و بررسی‌های انجام شده طی 2 سال گذشته نشان می‌دهد که میزان ساخت و ساز تنها 600 هزار واحد مسکونی بوده در حالیکه در سال 95 ، 670 واحد مسکونی نیاز داشته‌ایم.


دبیر کانون انبوه‌سازان اظهار کرد: متأسفانه مشاوران املاکی‌ که یک شبه بنگاه معاملاتی راه انداخته‌اند طی سال‌های گذشته نقش مؤثری در نوسانات بازار مسکن داشته‌اند.

وی اظهار کرد: دلالان‌ و مشاوران املاک با ایجاد جو‌ روانی افزایش قیمت توانسته‌اند این بازار را طی ماه‌های گذشته بر هم بریزند‌.
مشاور املاک

پورحاجت‌ گفت: مشاوران به ویژه‌ در بخش مسکن‌ باید کاملاً آموزش دیده و حرفه‌ای باشند تا دلالان‌ با ورود به این حرفه‌ نتوانند بازار مسکن را به هم بریزند‌.

طی گزارش های میدانی‌ که مستأجران ارائه کرده‌اند بسیاری از مراجعه کنندگان به مشاوران املاک با این جمله مواجه می‌شوند که قیمت اجاره‌ها 40 تا 50 درصد افزایش یافته است و اگر این واحد را انتخاب نکنید ممکن است واحد گران‌تری در ماه بعد اجاره کنید. از سویی دیگر برخی از مشاوران املاک نیز تب‌ افزایش قیمت‌ ملک را بیشتر کرده‌اند و این موضوع نگرانی‌ خریداران را بیشتر کرده است.

1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    5 3
    مشاورین املاک بدون حمایت همه جانبه صاحبان سرمایه های کلان و اغماض دولتمردان نمی توانستند همچنین دردسری برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه ایجاد کنند. منفعت گروهی اندک و قدرتمند از جیب اکثریتی مظلوم و خاموش. حالا شما دیگه به مستاجرین سخت نگیر آقای صاحب خانه محترم. چوب خدا صدا نداره.
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    3 1
    اقتصاد دانانی که دانش و تجربه خود را در خدمت سفته بازان و تعیین میزان تورم حباب پایدار قیمت مسکن در این سرزمین بی حساب گذاشته اند آیا ناتوانند که با جمع آوری ارقام و تحلیل ریاضی اقتصادی صحت و یا عدم صحت قیمت گذاری های مافیایی در بازار مسکن را در مقاطع مشخص در هر سال بیان کنند؟ آمار معاملات واقعی و مصرفی نسبت به کل عرضه ثبت شده در یازار و تعیین وزن قیمتی هر عامل در ساختار قیمت تمام شده مسکن و تعیین ضریب تغییر قیمت هر منطقه با لحاط عوامل موثر در کیفیت ساخت و ساز امر دشواری است؟ یا در خدمت دلالان بودن بهتر بازدهی دارد؟ بی خیال مردمی که حقشان است همیشه گول خورده و هر چه اندوخته اند به حساب های ارزی عده ای خاص روانه کنند. حکام هم که انگار مسئول هیچ چیز کشور نیستند ...
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    2 0
    آیا نقش مشتی مشاور املاک از لشکر دکتر و مهندس های درسخوان و فرنگ رفته در اختیار دولت و حاکمیت اساسی تر و تعیین کننده تر است؟ اصلا" برای عناصر حاکمیت مهم است که آیا مردم توان پرداخت اجاره بهای دلبخواهی را با افزایش ناچیز حقوق و مزایای عمری نوکری و جیره خواری در سیستم نابسامان دولتهای نفتی و حاکمیت های اقتدار گرا دارند یا خیر؟ آیا عزیزان نمی دانند که با دریافتی ناچیزی که به حقوق بگیران می دهند از پس اینهمه افزایش اجاره بها و یا خرید مسکن برنمی آیند؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    6 0
    خدا لعنتشون کنه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    4 1
    مشاوران املاک در شبکه شما جاگذاری شده اند. فکر کرده ای ما گاگولیم؟ برای فشل هایی که شما می سازید همین ها باید بازارگرمی کنند.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    4 14
    وقتی همه چی مرتب در حال گرون شدنه خب طبیعیه که مسکن هم قیمتش ثابت نمیمونه و مرتب گرونتر میشه و باز هم گرونتر خواهد شد
    • محسن IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
      10 3
      واجب است بنگاههای معاملات ملکی راتعطیل کرد.وهمزمان از صاحبان بیش ازیک ملک مسکونی سالانه دوبرابرنرخ تورم مسکن مالیات بردارایی گرفت تادست ازاحتکاربردارندوخون ملت رادرشیشه نکنند
  • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    2 0
    فقط نگرانی بیشتر شده ؟ اجبار به اجاره سر پناه خانواده در عرض چند هفته پر استرس و فشار ناشی از بی خیالی تمام عناصر و ارکان حاکمیت چی؟ اصلا" معضل مردم برای کسی مهم است؟ چیزی می فهمند در سکونت گاههای مجلل هزاران متری و متنوع و ویلای ده هزار متری؟
  • بی نام A1 ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    5 1
    سازمانهای ذیربط دولتی مسکن و شهر سازی ووو پس چکاره است که نظارت نکرد و در معاملات آلگو و بهای منطقه ای بر مبنای درآمد های حد متوسط جامعه اعلام نمی کنند ادارات مالیات و دارایی کجا شریف دارندکه برخی چند ماهه چهل یا پنجاه درصد امد بیشتر کسب می کنند
  • بی نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    9 2
    خداازگناهاشون نگذره.البته بهتره مسئولبن هم بفکرجمع کردن بنگاههای معاملات ملکی باشن
  • عباس A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    6 3
    سلام،بنگاههای مسکن نقش اصلی را در گرانی مسکن دارند .اگر بنگاههای مسکن تعطیل شوند دلال بازی به حداقل می رسد وقیمتها بسیار پایین می آیدو افراد بی خانه به راحتی صاحب خانه می شوند.در طی سالهای بعد از انقلاب بنگاههای مسکن قارچ وار رشد کردندوهیچ کنترلی روی تاسیس بنگاههای مسکن نبود بشکلی که در برخی مناطق چندین بنگاه مسکن در کنار هم یا نزدیک به هم تاسیس شدندبدون اینکه به این تعداد بنگاه نیاز باشد .طبیعی است که اقتصاد مالکان این بنگاهها بایدبچرخد که این خود موجب دلال بازی ودست بدست شدن خانه ها بین دلالها واز دسترس نیازمندان خارج شدن خانه ها وگرانی وحشتناک مسکن در کشور شد.هم اکنون دولت باید عزم را جزم کند واکثریت این بنگاهها را که پاتوق دلالان است تعطیل کند تا قیمت مسکن کاهش پیدا کند.
  • موحدی A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    10 2
    آقا نزنید این حرفها را دلالها جززززو اقشار آبرومند و زحمتکش جامعه هستند مگر چقدر گیرشون میاد یه ملک را میخرن صد تومن می فروشن دویست تومن میخرن یک میلیارد می فروشن دومیلیارد بعدش هم میرن با سودش سکه و دلار میخرن و بازار سکه و ارز را خالی میکنن و مملکت را فلج می کنند و خودشون و بچه هاشون لامبورگینی و مازراتی و پورشه سوار میشن میرن ویلای خارجه پارتی میگیرن همش هم قانونیه کار اشتباهی انجام نمی دهند نزنید این حرفها را دلال حرمت داره
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    35 0
    مشاوران املاک نگویید بگویید چاخانچیان املاک
  • بی نام US ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
    1 0
    در دولت قبل چهل هزار میلیارد تومان در جهت تولید مسکن مهر به کار گرفته شد که این امر به خانه دار شدن میلیون ها نفر و فعال شدن دهها رسته شغلی انجامید اما مدعیان پرگو با ادعای افزایش نقدینگی ، سعی در تخریب طرح مسکن مهر کردند. آنها کسانی هستند که امروز سکوت تاسف باری را نسبت به افزایش حجم سنگین نقدینگی به بیش از سه برابر سال 92 در پیش گرفته اند و پاسخ نمی دهند که این حجم از نقدینگی چرا، چگونه و برای چه هدفی انباشته شده است