تجار، اصناف،کسبه و بازاریان پیوسته در جهاد نفسانی پیشگام هستند

«خبرجنوب» نوشت: به دعوت ناحیه بقیه ا...(عج) شیراز، گروهی از اصناف و بازاریان با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) دیدار کردند.

آيت ا... سيدعلي اصغر دستغيب با قدرداني از حضور همه جانبه اصناف و بازاريان در مقاطع انقلاب، جنگ تحميلي و ساير صحنه ها كه پيوسته تدين و پيشتازي خود در عرصه هاي اجتماعي را به منصه ظهور رسانده، خواستار تداوم اين حضور شد.
وی با بيان اينكه مردم استان فارس پيوسته در همه عرصه هاي اسلامي، پيشتاز، متدين و تلاشگر بوده اند، بيان كرد: در كنار مردم، پيشه وران، تجار، بازرگانان، اصناف، كسبه و بازاريان نيز نقش ارزنده اي داشته و در جهاد نفساني پيشگام بوده و ترسي از ضرر در ميان آنها نيست.
وي بيان كرد: تاجران، بازرگانان، اصناف، كسبه و بازاريان، افرادي صلح طلب و سازگار بوده و جزء‌ افرادي كه آشوب مي كنند، نيستند.
آيت ا... دستغيب اظهار كرد: برخي افراد اجناس خود را احتكار مي كنند تا در آينده به قيمت بالايي به فروش رسانند كه اين امر كراهت دارد و بايد اجناس خريداري شده را مطابق قيمت و ارزيابي صنف خود به فروش برسانند.
توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) اضافه كرد: تعيين قيمت از طرف حاكم اسلامي مجاز است كه آنجا هم اصل بر اين است كه قيمت گذاري انجام شود، يعني جريان عرضه و تقاضا بايد متعادل شده و جلوي افرادي كه در بالابردن قيمت عرضه و تقاضا نقش دارند، گرفته شود.
در ابتداي اين ديدار، فرمانده ناحيه بقيه ا...(عج) شيراز گزارشي ارائه كرد.
سرهنگ محمدجعفر دوستدار ضمن بيان مشكلات و معضلات اصناف و بازاريان گفت: در اين برهه كه اوج تهاجم دشمنان است و هدف نهايي آنها ايجاد موج روحي و رواني در بين مردم مبارز ماست، همه بايد با اتحاد و همبستگي به مقابله با اهداف دشمنان بشتابيم.
وی با بيان اينكه با راه اندازي بسيج بازار و افتتاح پايگاه هاي بازارهاي سنتي، اصناف و كسبه همكاري تنگاتنگي با بسيج داشته اند، ‌تصريح كرد: امروز خواست دشمنان، تفرقه افكني در جامعه اسلامي ماست، اما اين خواسته به حول و قوه الهي، هيچ گاه در جامعه ما محقق نمي شود و در نهايت با همبستگي هاي بيشتر، معضلات جامعه و بازاريان، كسبه و اصناف نيز حل مي شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =