۶ هزار معلول استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ معلولیت در استان بالا است و با بررسی این حوزه هدفگذاری برای جلوگیری از رشد آن انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،سید علیرضا موسوی امجد در نشست خبری که بمناسبت هفته بهزیستی برگزار شد بیان کرد: شش هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره می برند و شش هزار زن سرپرست خانوار نیز مورد حمایت قرار دارند.

وی افزود: سال های زیادی دیوار حائل بین بهزیستی و دانشگاه یاسوج خاک برداری و رها شده بود و بر اثر اختلافات حتی به دادگاه کشیده شد ما با کمک مالی مدیریت بحران پس از سال ها این کار را انجام دادیم.

موسوی امجد افزود: اسناد هیچ کدام از ساختمان های بهزیستی معلوم نبود و ما از ۳۲ ملک برای ۲۴ ملک سند تک برگ گرفته ایم.

وی خاطر نشان کرد: تمام سیستم ها را مکانیزه کردیم که با این کار اغلب گلوگاه های فساد را بسته ایم وفقط یک نفر به بایگانی حسابداری و پرسنل ما دسترسی دارد.

وی گفت: در زمینه مناسب سازی معلولین یکی از مهمترین مسائل میز خدمت است که تمام کارها ی مددجویان و ارباب رجوع در طبقه همکف انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:متاسفانه استان ما از نظر معلولیت نرخ رشد بالایی دارد، ۱۸ هزارمعلول در استان داریم و طبق بررسی های انجام شده ۵۰۰ خانواده دو، سه، چهار و پنج معلولی داریم.

موسوی امجد بیان کرد:جهت پیشگیری با مرکز مشاوره ژنتیک در جنوب کشور و آزمایشگاه ژنتیک دکتر فتحی در شیراز تفاهم نامه بستیم و چند طرح پژوهشی در زمینه شناسایی علت و عوامل این معلولیت ها با بیمارستان شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی داریم، وی همچنین افزود مشاوره ژنتیک را برای زوج های جوان اجباری کردیم.

وی افزود: در سال ۹۶ دستگاه برتر استان شدیم.

وی گفت: نزدیک به ۲۳ مرکز ترک اعتیاد و تی سی داریم و از تمام افراد معلول ایزوله نگهداری می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =