۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰

نباید در شرایط فعلی، ساکت و نظاره‌گر اتفاقات باشیم و اجازه دهیم که شیطان بزرگ و متحدانش از حربه ضربه زدن به ایران اسلامی حداکثر استفاده را نمایند. به‌جاست که تصمیم‌گیری جهت مقابله با این اهداف شوم قبل از چیره شدن مشکلات بر کشور اتخاذ تا هرچه کم‌تر کشور مورد آسیب واقع شود. پس، جهت همراهی و وفاق مردم فداکار، باید نسبت به دغدغه‌های‌شان فکری اساسی شود.

به‌دنبال خروج ترامپ از برجام و سخنان بی شرمانه وزیر خارجه اش در ملاقات‌های متعدد با طرف‌های همراه و هم‌سو با آمریکا۱، شواهد حاکی از تصمیمات استراتژی فعلی آمریکا با هدف نابودی زیرساخت‌های اقتصادی ایران اسلامی طراحی شده است و باید به هوش باشیم که تحریم‌هایی که از ۱۵ مرداد ماه سال جاری بازمی‌گردند به طور قطع و یقین وضع فعلی اقتصاد را بیشتر از گذشته متاثر نموده و به‌جاست که تصمیم‌گیری جهت مقابله با این اهداف شوم قبل از چیره شدن مشکلات بر کشور اتخاذ تا هرچه کم‌تر کشور مورد آسیب واقع شود.

نباید در شرایط فعلی، ساکت و نظاره‌گر اتفاقات باشیم و اجازه دهیم که شیطان بزرگ و متحدانش از حربه ضربه زدن به ایران اسلامی حداکثر استفاده را نمایند. لذا انتظار می‌رود مسئولین هرچه سریع‌تر اقداماتی به شرح زیر اتخاذ و اجرایی نمایند:

۱- ضمن حفظ نظم و انضباط مالی از سوی کارگزاران بخش اقتصادی از سراسیمگی، آشفتگی و به آزمون و خطا گذاشتن تصمیمات خلق الساعه پرهیز نمایند.

۲- ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره‌کننده که در جهت تحقق برجام که در مقطع زمانی خود تصمیم کلی نظام را اجرایی کرده و علی‌رغم تمامی کاستی‌ها زحمت کشیده و دستاوردی مفید برای کشور به ارمغان آوردند که برکاتی را نیز برای کشور به همراه داشت، تیم مذاکره‌کننده جدیدی و با هدف معین به میدان مذاکرات دیپلماسی گسیل شوند.

۳- بیشتر از تهدیدات خارجی باید به هنجارهای داخلی که ناشی از نارضایتی مردم است توجه بیشتری شود و جهت وفاق ملی و همراهی مردم از ظرفیت‌های انسانی کشور که تعدادشان نیز کم نیست استفاده شود تا با درایت نسبت به رفع خصومت‌ها و اندیشیدن تدابیری جهت رفع حصر تلاش‌هایی را شروع نمایند.

۴- سفرای کشورهای عربستان، کویت، امارات احضار و به طور صریح و روشن به آنان تفهیم شود که سرنوشت تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس با توجه به وجود ۶۰% ذخائر انرژی دنیا در این منطقه، به‌هم وابسته و گره خورده‌اند و نمی‌توان کشوری و مردمش را از حقوق حقه خود محروم و دیگران در آسایش و آسودگی نظاره گر اوضاع باشند بلکه باید بدانند که همه در یک کشتی قرار داریم و اگر قرار است اتفاقی بیفتد همه باهم غرق خواهیم شد. برگ برنده جمهوری اسلامی امروز نشان دادن اقتدار نظامی و سیاسی در منطقه است که باید از تمامی آن ظرفیت‌ها خصوصاً در سوریه و یمن در این مقطع حساس زمانی استفاده بهینه گردد.

۵- تمامی کشتی‌ها در خلیج فارس از فردا مورد بازرسی قرار گیرند تا کشورهای منطقه و غرب به خوبی بدانند که تصمیم تحریم نفتی اگر قرار است اجرایی شود نهایتاً شامل کل منطقه خواهد شد.

۶- مردم ایران که همیشه حمایت‌های خود را از دولت و همراهی با حاکمیت در مقاطع مختلف چهار دهه گذشته به اثبات رسانده‌اند جهت ادامه راه توجیه و از نیات استکبار مطلع شوند و صادقانه به آن‌ها گفته شود کشور در زمان جنگ تحمیلی شرایط بدتر از این وضع را تجربه کرده و سربلند بیرون آمده لکن زمانی که شرایط کشور شبیه شرایط جنگی است نمی‌شود در رفاه کامل زندگی نمود و لازمه چنین کاری برخورد قاطعانه با استفاده‌کنندگان از رانت‌خواری در کشور است که باید عدالت به طور کامل رعایت و تبعیض از جامعه رخت بربندد، زیرا مردم از فساد و رانت‌های گسترده به ستوه آمده‌اند و گویا گوش شنوایی هم برای شنیدن این اعتراضات وجود ندارد. متاسفانه مسئولین امور مهم و موضوعات اصلی را فراموش و آن‌ها را به امان خدا رها کرده و دل به کارهای بیهوده خوش کرده‌اند.

چه انتظاری از مردم باید داشت زمانی که آن‌ها از مسائلی چون ورود قاچاق، زمین‌خواری، تقلب، ثبت سفارشات غیرقانونی دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی جهت افراد نورچشمی، بی‌عدالتی، تبعیض در احکام قضایی، عدم پرداخت دارایی‌های‌شان از بانک‌ها را می‌بیند و رنج می‌برند و شاهدند که هیچ اراده‌ای جهت مبارزه با این فسادها دیده نمی‌شود بدون آن که شاهد برخورد قاطعانه با متخلفین باشند. پس جهت همراهی و وفاق همین مردم فداکار باید نسبت به دغدغه‌های آن‌ها فکری اساسی شود.

در پایان بار دیگر متذکر می‌شوم که تصمیمات ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی و همراهی اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه با آمریکا نشان از اراده سیاسی ایالات متحده جهت نابودی جمهوری اسلامی دارد، بدین جهت است که شرایط کشور را تشبیه به شرایط جنگی کرده‌ام و متذکر شده‌ام که تصمیمات جنگی نیز باید اتخاذ شود.

------------------------------------------
۱. وزیر خارجه آمریکا: با عربستان، امارات و بحرین درباره هماهنگی اعمال فشار علیه ایران رایزنی کردیم، بازار نفت نباید با تحریم ایران دچار اختلال شود.


*سفیر سابق ایران در برزیل

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان GB ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    57 2
    آژیر خطرچند ساله در این مملکت به صدا دراومده...
    • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      14 0
      هر وقت با مردم رو راست بودید و شفاف دست از دزدی و غارت بیت الماب بردارند و جلو شو بگیرن پولهای چپاول شده بر گرده عدالت به طور واضح توسط مردم درک بشه همه دنیا باهم جمع بشن نمیتونن اسیبی به مملکت برسونن ولی نرود میخ اهنین در سنگ
  • بی نام IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    56 1
    در طول این 40 سال گذشته هیچ شرایط حساس كنونی به اندازه این شرایط حساس كنونی نبوده ما همیشه در شرایط حساس كنونی بودیم ولی این شرایط حساس كنونی از اون شرایط حساس كنونی هایه كه خیلی حساسه , خلاصه هم خسته شدیم از این شرایط حساس كنونی هم عادت كردیم به این شرایط حساس كنونی لطفا هر وقت از وضعیت شرایط حساس كنونی خارج شدیم یه خبری بدهید
  • بی نام RO ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 24
    در حدود وظیفه و صلاحیت یک سفیر سابق نیست که شرایط کشور را تشبیه به شرایط جنگی کرده و توصیه به اتخاذ تصمیمات جنگی کند.کاهش مدام تنش ها، سیاست داهیانه ای است که از رهبر ی کشور باید آموخت با مبارز طلبیدن و چالش ایجاد کردن چیزی بیش از برگشت امواج تشدید شده این اقدامات حاصل نمی شود. ما نیاز مبرم به شبیه سازی آتی تصمیماتی داریم که شاید به اشتباه محاسباتی و در پیروی از احساسات برانگیخته کرفته شده باشد. برگشت از راه به اشتباه طی شده نافی وجود و هستی ما نیست ثابت می کند انسانهایی خردمند هستیم که قادر به تعدیل و تصحیح مواضع قبلی خود در جهت منافع ملی هستیم فقط همین ...
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    58 1
    ایشون با این پیشنهاداشون یه ملتی رو بدبخت تر میکنند. چرا با آمریکا مذاکره نکنیم به جای این همه راه حل بی فایده و بدبخت تر کردن مردم ... به خدا یکم فقط یکم به فکر مردم باشید
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    44 0
    استاد ظرف 40 سال گذشته طوری رفتار شده که جز چند کشور حقوق بگیر که اونا هم هر سمتی میرن که پول بیشتری بده، بقیه کشورهای دنیا تمایلی به ازتباط به ایران ندارن. آژیر خطر باید سال‌ها پیش به صدا درمی‌آمد که خط مشی کشورداری شد ایدئولوژی و تزریق اجباری افکار به جای قانون‌مداری و ارتباط با دنیا. دیگه خیلی برای آژیر زدن دیر شده استاد ...
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    18 1
    کی به این حرفهاگوش میکنه نبایدارز۴۲۰۰تومانی به رانت خواران وافرادی که امتحان پس داده اند پرداخت میشد واقعا متاسفم
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    52 0
    شما که نمیدونی عربستان تو ایران فعلا نه سفیر داره نه سفارتخونه نمی خواذ ازین حرفها بزنی.بهتره به این سوال پاسخ بدی که چرا ملت ایران همش باید درگیر جنگ اقتصادی باشه ؟وچرا بدبختی باید همش گریباگیر این مردم باشه؟چرا نباید فکر آبادنی ورفاه مردم باشیم ودست از تنش با دنیا برداریم؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    28 0
    بند 4 مقاله اشاره شده که سفرای عربستان و ... برای توضیح احضار بشن. فکر کنم با عربستان روابط سیاسی و سفیر نداشته باشیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    30 0
    شما اول یک کم مطالعه کن بعد نظر بده. شما حتی نمیدونی عربستان در ایران سفارت خانه هم نداره چه برسه به سفیر.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    20 0
    مگه عربستان و امارات اینجا سفیر دارن که احضار بشن؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    28 0
    تنها راهی ک ب ذهن مسئولین میرسه منتهی میشه ب فشار اقتصادی بیشتر بر دوش کارگر و کارمند و معلم همینها ک حقوقهای ثابتی دارند...
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    32 0
    افرادی که کشور را با بحران زایی به این روز انداختن باید پاسخگو باشند.
    • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      22 0
      این کشور مدیریت بحران زایی داره نه مدیریت بحران
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    20 0
    كار از اژير گذشته
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    26 0
    اقلیت محدودی برای سود خودشون 24 ساعت و 7 روز هفته بحران‌آفرینی می‌کنن بعد 80 میلیون بقیه مردم ایران باید همیشه در حال سفت کردن کمربند و جنگ اقتصادی باشن. میشه یکی بگه چرا؟
  • علی IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    0 17
    دمت گرم عالی گفتی
  • امیر A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    15 0
    اولا چرا شرایط جنگی باید برای ملت بدبخت وضعیف جامعه باشه و حضرات و نور چشمی هاشون در رفاه آسایش در خانه های ویلایی شمال تهران زندگی کنن و بچه هاشون اونور با پول همین ملت در شرایط جنگی خوشگذرانی کنن اگر بنا به شرایط جنگی است آقایون بیان پایبن شهر با شرایط خانه های کوچک استیجاری با نون بخور نمیر زندگی کنن معلوم بشه که شرایط جنگی اول مرتبط با آقایون مسوول است بعد ملت وتا اینگونه نشود این حرف جز یک تمسخر و استهزا ملت چیزی نیست
  • محمود رضا EU ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    7 0
    جناب هاشمی عزیز....با توجه به شرایط عینی جامعه، مطالب و راه کارهای ارائه شده توسط شما بغیر از دو بند ۴ و ۵ بسیار کاربردی و عملی می باشد اما بهیچوجه شرایط کشور را نباید جنگی اعلان کرد ، که خواسته تتدروها و گفتمان پایداری هاست. آنها در صدد هستتد تا با جنگی اعلان کردن ، کشور را بسوی نظامی گری بکشانند.چرا که آنها بخوبی دریافته اند با انتخابات آزاد راه به جائی نمی برند...پیشنهاد شما در بند ۴ د ۵ در واقع ورود به جنگی یک طرفه ، آنهم از طرف ایران است و ما با این تحرکات ، اغاز کننده جنگی هستیم که حتما با واکنش جهانی روبرو می شود و ایران با یک انزوای ناخواسته مواجه خواهد شد..اتفاقا بر عکس نظر شما من معتقدم که باید ایران نه تنها از یمن و سوریه و غیره که هیچگونه فایده ای برای منافع کشور ندارد نیروهای
  • محمود رضا EU ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    7 0
    ادامه مطالب.... نیروهای خود را خارج کند و حتی در خلیج فارس جهت امنیت بیشتر در امر کشتیرانی بیشتر از همیشه کوشا باشد..تا جامعه جهانی ایران را کشوری صلح طلب و وفادار به معاهدات بین المللی بداند...