۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

ایرنا نوشت: تارنمای خبری واشنگتن اگزماینر گزارش داد: کنگره آمریکا بر سر بازداشت یک کشیش آمریکایی توسط آنکارا، مانع انتقال جنگنده اف-35 به ترکیه مهم ترین هم پیمان ناتو شد.

 واشنگتن اگزماینر با انتشار این خبر در ادامه نوشت: مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حالی لایحه بودحه دفاعی 674میلیارد دلاری این کشور را نهایی کردند و بخش هایی به این لایحه افزودند که در آن هزینه ای برای تحویل جگنده های اف-35 به آنکارا که مشتاق خرید و دریافت یکصد فروند از این جنگنده فوق پیشرفته است، در نظر گرفته نشده است.

جنگنده اف-35

واشنگتن اگزماینر افزود: این ممنوعیت انتقال جنگنده ها از سوی کنگره به طور موقت بوده و 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا پیش تر دراین باره مهلتی 90 روزه به کنگره آمریکا در مورد وضعیت فروش این جنگنده ها بر سر روابط سیاسی واشنگتن و آنکارا درباره 'آندرو برونسان' کشیش آمریکایی داده بود، اما با وجود تهدیدهای ترامپ نشانه ای وجود ندارد که ترکیه قصد بازپس دادن این کشیش را داشته باشد.

بنابراین گزارش، انتظار می رود لاحیه بودجه دفاعی 674میلیارد دلاری به همراه ممنوعیت تحویل اف- 35 هفته آینده توسط سنا و سپس توسط مجلس نمایندگان تا پیش از پایان سال مالی که موعد آن 30 سپتامبر است به تصویب برسد. پس از تصویب این لایحه در کنگره، با امضا آن توسط رئیس جمهوری آمریکا جنبه قانونی و اجرایی پیدا خواهد کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =