این روزها حسابی ذوق‌زده‌ایم، ابتدا علی دایی، بعد علی کریمی و این بار مهدی مهدوی‌کیا و چند روز بعد نوبت می‌رسد به احمدرضا عابدزاده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این روزها هواداران فوتبال ملی‌مان یک نظرسنجی در شبکه های اجتماعی را خیلی جدی گرفته اند. تقریبا خیلی از اهالی فوتبال‌مان بر این هستند که میزان مشارکت آرای ایران بالا باشد. اول از همه علی دایی با این رای ها بالاتر از همتایانش قرار گرفت و شد بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا.

هواداران علی کریمی که اصلا رکورد شکستند و امروز هم شرایط کاپیتان کیا عالی است. بعد از او هم بی تردید احمدرضا عابدزاده از سد محمد الدعایه می گذرد. یعنی در هر چهار نظرسنجی نمایندگان ایرانی برترین می شوند. این افتخار بزرگی است ولی از یاد نبریم که هیچ یک از این بچه های ما قهرمان جام ملت‌ها نشدند و به فینالش هم نرسیدند. 

البته علی کریمی و علی دایی در سال های ۲۰۰۴ و ۱۹۹۶ در بین ستارگان بازی ها بودند اما باز هم در قیاس با رقبای‌شان این اختلاف فاحش را نداشتند. از سرور جباروف تا بازیکنان شاخص ژاپنی، کره ای و حتی کشورهای عربی بودند گزینه هایی که در ادوار جام ملت‌ها حتی بازی های درخشانی از خود به جای گذاشتند.

این شکل نظرسنجی های مردمی اما برای جلب مشارکت است دیگر. برای ایجاد تب هواداری و باید یادمان باشد که خیلی بیش از یک حس خوب آنها را جدی نگیریم.

مگر نه اینکه در همین دست نظرسنجی ها اخبار سراسری‌مان راه رای دادن به حسین رضازاده را آموزش داد و هجوم ایرانی ها برای رای دادن به او سایت فدراسیون جهانی را خواباند یا برای چند سال متوالی در نظرسنجی فیفا، یاسرالقحطانی عربستانی، صلاح حسن مصری و فرهاد مجیدی بالاتر از مسی و رونالدو ایستادند؟

اگر این نکات یادمان باشد شاید دیگر نیازی نیست این‌چنین هیجان زده چنین عناوینی را جدی بگیریم، برایش پیام تبریک بدهیم و پیام های تبریک یکدیگر را نپذیریم و خلاصه دعواهایی از این دست به پا کنیم!

 

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =