۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰

ایران عملکرد فوق‌العاده‌ای را در رقابت‌های پارا آسیایی از خود به جای گذاشت.

عرفان حاج‌بابایی: تصور اینکه بازی های پاراآسیایی جذابیت و اهمیت کمتری از خود رقابت های آسیایی دارد، تصور باطلی است. برای اثبات این سخن فقط کافیست به جدول توزیع مدال ها توجه کنید. جدولی که کشورهای بالانشین در آن هرلحظه در جنب و جوش و تکاپو برای کسب مدالی خوش رنگ تر و ارتقا در جدول رده بندی در تلاش بودند

کاروان ورزشی ایران در پایان این بازی ها،با 51 طلا،42 نقره،43 برنز و مجموع 136 مدال در جایگاه سوم قرار گرفت و این رقابت ها را در جایگاهی بسیار ارزشمند و قابل توجه به پایان برد. این در حالی است که کره جنوبی که در نهایت به عنوان دوم این بازی ها دست یافت، فقط دو مدال طلا بیشتر از ورزشکاران غیور ایرانی به دست آورد و شاید اگر بازی ها دو،سه روز دیگر ادامه داشت، ایرانی ها می توانستند یک پله دیگر در جدول صعود کنند.

کسب رتبه سوم در بازی های پاراآسیایی جاکارتا از آن جهت قابل توجه و شایسته تقدیر است که کاروان ایران توانسته به نسبت 4 سال پیش و بازی های اینچئون، یک پله در جدول نهایی بازی ها صعود کند و ژاپن را پشت سر بگذارد.

ایران در سال 2014 مجموعا 120 مدال کسب کرد(37 طلا،52 نقره و 31 برنز) و نتایج امسال گویای پیشرفت چشمگیر کمی و کیفی دریافت مدال توسط ورزشکاران ایرانی است که در نهایت باعث ارتقای جایگاه ایران در جدول نهایی این رقابت ها شد.

ستاره این دوره کاروان پاراآسیایی ایران اما بدون تردید شاهین ایزدیار بود.

این شناگر پرسپولیسی که اعلام کرده بود می خواهد بخاطر تیم محبوبش 6 مدال طلا دریافت کند، در نهایت موفق شد این اتفاق بی نظیر را رقم بزند و تمام نگاه ها را چه در ایران و چه در سطح قاره کهن به سوی خود جلب کند.

عملکرد درخشان شاهین در این رقابت ها و این تعداد طلایی که برای ایران به ارمغان آورد باعث شد تا کاروان ایران در نهایت بتواند عملکرد بهتری نسبت به دوره قبل از خود به جای بگذارد و خود این شناگر جوان هم با مایکل فلپس،اسطوره شنای جهان مقایسه شود. مقایسه و موفقیتی که البته خود ایزدیار می گوید نه تنها پایان کارش نیست،که تازه آغاز راه است.

بررسی عملكرد كاروان ایران در بازی‌های پارا آسیایی

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =