ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: در حال حاضر حسن روحانی بیشتر در معرض انتقاد از سوی جناح نزدیک به دولت است تا منتقدان خود. یعنی جای منتقدان و طرفداران عوض شده است و بیشتر از اینکه جناح منتقد به ایشان ایراد بگیرند؛ طرفداران دولت این کار را می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پس از گفت‎وگوی تلویزیونی‌ روحانی و کنفرانس خبری او، انتقاداتی متوجه شخص رئیس جمهور شد که اتفاقا بیشتر از سوی کسانی بود که در صف حامیان او ایستاده بودند. آنها روحانی را به نقد می‎کشیدند که چرا به برخی از مسائل و مشکلات کشور نپرداخته و از روی آنان به سادگی عبور کرده است. منتقدان روحانی بر این باور بودند که او برخلاف گذشته نه تنها خود دیگر میل چندانی به سخنان چالشی ندارد بلکه با سوالات خبرنگاران هم به چالشی کشیده نمی‌شود.

البته دلیل این مواضعی که ازسوی رییس جمهور اتخاذ شده، بی ارتباط با اعتراضات دی ماه امسال نیست. ناصرایمانی فعال سیاسی اصولگرا، با طرح همین دلیل از آرامشی می گوید که قرار است روحانی آن را در کشور حکمفرما کند.

ایمانی با بیان اینکه تصور می کنم که روحانی در ماه‎های اخیر تعهد کرده‌ به ایجاد آرامش و فضای امیدواری نسبت به آینده در میان مردم پایبند باشد، گفت: ایشان تصور می‌کنند که فضای کشور با آرامش، بهتر می‌تواند به اهداف خود برسد تا با درگیری و نزاع و چالش و حرف‌های تند زدن و نهادهای نظام را رو به روی هم قرار دادن و به این و آن پریدن.

ایمانی در ادامه افزود: شرایط کشور اقتضای بحث‎های چالشی را به دلیل مسائل سیاست خارجی، منطقه ای و همینطور مشکلات داخلی بخصوص در حوزه اقتصادی ندارد. بنابراین ایشان به درستی تصمیم گرفتند که در مجموعه سخنرانی‌ها، مصاحبه‎های تلویزیونی و کنفرانس‏‎های خبری یک فضای آرامش بوجود بیاید و از چالش‎های بی مورد پرهیز کنند.

این چهره اصولگرا یادآور شد: من تصورم این است که اینگونه سخن گفتن از سوی حسن روحانی خیلی به مزاج برخی از طیف های رادیکال جناح دولتی خوش نمی‌آید. اگر دقت کرده باشید، در حال حاضر روحانی بیشتر در معرض انتقاد از سوی جناح دولتی است تا منتقدان خود. یعنی جای منتقدان و طرفداران عوض شده است و بیشتر از اینکه جناح منتقد به ایشان ایراد بگیرند، طرفداران دولت این کار را انجام می دهند.

ایمانی با بیان اینکه این افراددنبال یک هدف دیگری هستند که جای بحث آن الان نیست،گفت: از نظر من دلیل چرخش حسن روحانی این است که تلاش می کند از موضوعات خیلی چالشی بپرهیزد و سعی کند که مردم اعصاب آرام داشته باشند.

او افزود: این رفتار به معنای این نیست که ایشان مشکلات را نمی داند. ایشان از مشکلات خبر دارد و در حد توانایی خود و دولت برای رفع آن تلاش می کند. اما او بر این باور است که با چالشی کردن فضای کشور چیزی عاید ما نمی شود. بلکه شاید همین شرایطی را هم در کشور داریم بدتر شود.

ایمانی با بیان اینکه ما به تازگی شاهد درگیری و اغتشاش بودیم و یک حادثه روانی را در جامعه از سر گذراندیم گفت: آیا منطق اقتضا می کند که بعد از این چالش ها حرف های تند و تیزی در کشور زده شود؟ آیا رواست که مقامات و مسئولان روبه روی هم بایستند و فضای کشور را متشنج کنند. سیاست آقای رییس جمهور درست است.

او در پایان افزود: البته انتقادی نسبت به مواضع دولت وجود دارد ولی باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا اگر با این انتقادات فضا را به سمت چالش بکشیم به اهداف خود خواهیم رسید یا خیر؟
27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =