۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸

ایسنا نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای دونالد ترامپ را به تمسخر گرفته و گفت: او مثل یک دختر نوجوان احساس ناامنی می‌کند.

جان کری، ‌وزیر امور خارجه سابق آمریکا با حضور در یک برنامه شبکه HBO با مجری‌گری بیل ماهر ضمن انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا او را به تمسخر گرفته و به او بابت توافق اخیر پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی‌اش با بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه هشدار داد.

کنایه سنگین جان کری به ترامپ

کری اظهار کرد: ترامپ حقیقتا یک ترکیبی نادر از یک پسر بچه هشت ساله نابالغ با یک دختر نوجوانی است که احساس ناامنی می‌کند.

جان کری همچنین به توئیت ترامپ که در آن کری را متهم به دیدارهای غیرقانونی با مقام‌های خارجی از جمله وزیر امور خارجه ایران کرده بود،‌ واکنش نشان داد.

بیل ماهر از جان کری پرسید او مگر چه کاری انجام داده که از دید ترامپ "بد" محسوب شده است.

کری در مواجهه با تشویق حضار در استودیو گفت: من فکر می‌کنم حقیقت را گفته‌ام‌.

کری که یکی از دستاندرکاران مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای برجام با ایران در سال ۲۰۱۵ بود، درباره دیدارش با محمد جواد ظریف،‌ وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: هیچ چیز غیرعادی در اینکه دیپلمات‌های سابق به دیدار با مقام‌های کشورهای دیگر ادامه دهند، وجود ندارد.

کری با رد وقوع هرگونه خطا از جانب خود در دیدارهایش با مقام‌های ایران و کشورهای دیگر گفت: ما با افرادی درباره وضعیت اوضاع جهان گفت‌وگو می‌کنیم تا آنها را بفهمیم. ما مذاکره نمی‌کنیم و وارد مداخله در سیاست نیز نشده‌ایم. این دیدارها تنها مربوط به توافق با ایران نبوده و مربوط به تجارت و مربوط به ناتو نیز می‌شود.

کری به ترامپ هشدار داد که به جای این صحبت‌ها بیشتر نگران توافق مانافورت با رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه به منظور همکاری مانافورت با تحقیقات مولر باشد.

کری ادامه داد: این واقعا چشمگیر است و به زودی شما از دهان او خواهید شنید که می‌گوید این بدترین چیزی است که تاکنون اتفاق افتاده است. هنگامی که شما درباره آن فکر می‌کنید می‌بینید که به جای "هنر تعامل" به "هنر زجه زدن" رسیده‌ایم.

مانافورت یکی از مقام‌های کمپین انتخاباتی ترامپ است که در نشست مناقشه برانگیز ژوئن ۲۰۱۶ در برج ترامپ که در آن دونالد جونیور،‌ پسر ترامپ و یک وکیل وابسته به کرملین نیز حضور داشتند، شرکت داشته است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =