وزیر نفت در یاسوج: کهگیلویه و بویراحمد به یکی از قطب‌های صنعتی و پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد

وزیر نفت گفت: با راه اندازی 6 واحد پتروشیمی بزرگ در دست ساخت در کهگیلویه و بویراحمد، این استان به یک از قطب‌های صنعتی و پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی دنا اظهار داشت: پتروشیمی بویراحمد با سرمایه گذاری افزون بر 1.5 میلیارد دلار هم اکنون در حال پیگیری مجوزهای زیست محیطی و صنعتی است.

وی با اشاره به وضعیت پتروشیمی بویراحمد افزود: این واحد یکی از مهمترین واحدهای پتروشیمی کشور است که می‌تواند زمینه ساخت صدها کارخانه را در زیرمجموعه خود فراهم کند.


زنگنه اضافه کرد:صدور جواز تأسیس پتروشیمی بویراحمد با بیش از یک هزار فرصت شغلی یکی از مهمترین رهاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان است.

وزیر نفت بیان کرد: فعالیت این واحد پتروشیمی درزمینهٔ تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن است که ماده مهمی است و کاربردهای زیادی در صنایع پتروشیمی دارد.


وی عنوان کرد: سرمایه گذار این طرح باید حدود 25 درصد سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح را تأمین و با تلاش بیشتری این مهم را پیگیری کند.
زنگنه تصریح کرد: خوراک این پتروشیمی توسط وزارت نفت تأمین خواهد شد.


وی ابراز داشت: با راه اندازی پتروشیمی بویراحمد چند هزار شغل در این استان ایجاد خواهد شد.

زنگنه بیان کرد: گچساران یکی از قطب‌های نفتی ایران است که با احداث 2 پتروشیمی در حال ساخت کنونی به قطب پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود.

وی افزود: واحد پتروشیمی تبدیل اتان به اتیلن گچساران با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

زنگنه عنوان کرد: پرهیز از خام فروشی به‌صورت جدی در دستور کار صنعت نفت قرار دارد.

وی تصریح کرد: هم اینک واحد پلی اتیلن دهدشت در حال ساخت است که با راه اندازی آن، تولیدات پتروشیمی گچساران را به پلی اتیلن تبدیل می‌کند.

زنگنه بیان کرد: پتروشیمی‌های در حال ساخت این استان به‌صورت زنجیره‌ای نیازهای مواد اولیه همدیگر را تأمین می‌کنند که همین امر سبب شکوفایی اقتصادی این استان خواهد شد.

زنگنه تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر جغرافیایی در مسیر جنوب به شمال بین پنج استان صنعتی قرار گرفته است و در زمینه گردشگری قابلیت‌های فراوانی دارد.

وی گفت: هم اینک بیش از 80 درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وزیر نفت تصریح کرد: برای ایجاد مجتمع تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد زمینی به مساحت 90 هکتار در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است.

وی افزود: این مجتمع برای کارکنان شرکت نفت و مردم این استان در نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =