ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، از نقطه نظر مسکو اینطور به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا به دنبال استقرار بلندمدت و شاید همیشگی در سوریه باشد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری پس از مذاکرات با دیدیه ریندرز، همتای بلژیکی خود گفت: به صورت کلی، ظن آن را داریم که طبق برخی از نشانه‌ها که درباره آنها صحبت خواهیم کرد، آمریکا می‌خواهد برای یک دوره بلند مدت و شاید برای همیشه در سوریه بماند.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده قبلا گفته بود که تنها علت حضور نیروهای مسلح آن در سوریه برای جنگ با داعش است. او توضیح داد، با این حال پس از شکست تروریست‌ها واشنگتن حضورش در سوریه را به گونه‌ای متفاوت شرح می‌دهد.

او با اشاره به اقدامات آمریکا در سوریه تاکید کرد، ایالات متحده در آنجا به صورت یک‌جانبه و خطرناک عمل می‌کند و تمامیت ارضی سوریه را به خطر می‌اندازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی مسکو افزود: به عقیده من آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا گام‌های یکجانبه خطرناکی بردارند و به این طریق، این گام‌ها بیشتر و بیشتر بخشی از مسیر تشکیل "شبه کشور" در بخش بزرگی از اراضی سوریه در کرانه شرقی رود فرات و نزدیک مرز عراق به چشم می‌آید.  

به گفته لاوروف، این اقدام بیشتر شبیه گامی برای تضعیف تمامیت ارضی سوریه است. وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد سازمان ملل متحد از شفافیت روند قانون اساسی در سوریه اطمینان حاصل کند و مقابله با تمام بازیگران خارجی در سوریه سر لوحه خود قرار دهد که ممکن است اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ را با مشکل روبه‌رو کنند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، روسیه همچنان طرفدار مشارکت کردها در تمامی روند صلح در سوریه است و حل بحران سوریه بدون مشارکت آنها امکان‌پذیر نیست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =