طرح جامع گردشگری رامسر به طرح بین المللی تبدیل شود

استاندار مازندران در نشست فعالان و کارآفرینان صنعت گردشگری در رامسرگفت:طرح جامع گردشگری رامسر به طرح بین المللی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ، محمد اسلامي، استاندار مازندران در نشست فعالان و کارآفرینان صنعت گردشگری در رامسر با اشاره به اين كه در كشور فرصت هاي فوق العاده نفيس و ارزشمند در حوزه گردشگري وجود دارد كه بخشي موثر در توسعه و اقتصاد ملي است كه با استعداد و ظرفيت سرزميني مردم ما بويژه در استان مازندران انطباق دارد، تصريح نمود: در جنگل، جلگه و دريا فوق العاده داراي ظرفيت هستيم و با توجه به شرايطي كه در حوزه بين الملل براي ما فراهم است، بايد نگاهِ فرآيندي به گردشگري داشته باشيم و اين صنعت مهم را ساماندهي نماييم.
استاندار با بيان اين كه بايد براي فرآيند گردشگري از ابتدا تا انتها، زيرساخت و سيستم ايجاد نماييم و گردشگري مديريت شده را ايجاد و نهادينه كنيم، افزود: بايد از گردشگري در تمام فصول استفاده كنيم چرا كه اين صنعت هم اشتغالزاست و هم اشتغال پايدار دارد.
مقام عالي دولت در مازندران، با اشاره به اين كه متاسفانه از امكانات و تاسيسات اقامتي در استان تنها در دو ماه از سال استفاده مي شود كه استهلاك سرمايه و تلفات منابع ملي را در پي دارد، خاطر نشان ساخت: نيازمند تحول در نگاه به اين حوزه و ايجاد انواع جاذبه هاي گردشگري و تقويت توريسم در بخش هاي مختلف و پايه گذاري توريسم سيستمي در مازندران هستيم.
وي با بيان اين كه بايد رويه هاي غير ضرور را اصلاح و رويه هاي تازه كه موجب گشايش و تسهيل گري در تقويت گردشگري است را بنيان گذاري نمود، اظهار داشت: راه اندازي حمل و نقل تركيبي اعم از هوايي، دريايي، ريلي و زميني و تور گرداني در راستاي ارتقا ضريب اشغال در استان ضرورت دارد.
اسلامي تاكيد نمود: بايد مدل هاي فكري جديدي كه ضريب اشغال تخت را بالا مي برد و با عرضه فراوان و ارزان و رعايت كيفيت، جاذبه ايجاد مي كند را در استان پياده كنيم.
استاندار با تاكيد بر اين كه بايد با ايجاد جاذبه هاي مختلف گردشگري، مدت اقامت گردشگر در استان را بالا ببريم، ياد آور شد: در پي آنيم تا با صدور ويزاي فرودگاهي، ايجاد مرز هوايي در فرودگاه هاي استان، تورگرداني بجاي اشغال استان توسط خودروهاي شخصي و ايجاد تورهاي بين المللي و استفاده از ظرفيت هاي فرودگاهي و بندري و توسعه تفريحات دريايي و ... جاذبه ها را بالا ببريم و ضريب اشتغال را افزايش دهيم.
اسلامي با اشاره به اين كه نبايد اجازه دهيم حوزه هاي تاريخي در برخي نقاط استان كه جاذبه هاي گردشگري ما به شمار مي روند متروكه و فراموش شوند، عنوان نمود: طرح جامع گردشگری رامسر مربوط به دهه ۴۰ است، می‌توانیم این طرح را به طرح بین المللی با كاركرد بزرگ به عنوان محل برگزاري جشنواره ها، كنوانسيون هاي بين المللي و كمپ هاي ورزشي تبدیل کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =