تسنیم نوشت: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت نساجی از ورود ۳۰۰ میلیون دلاری ماشین آلات در این حوزه طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

گلنارنصرالهی در مصاحبه با رادیو افزود: این در حالی است که طی سال های گذشته بطور متوسط سالانه 250 تا 300 میلیون دلار ماشین آلات صنعت نساجی به کشور وارد می شد.

وی همچنین اظهارداشت: ورود ماشین آلات صنایع نساجی طی 9 ماهه سال جاری 50 تا 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می دهد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت نساجی گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به ارزش 400 میلیون دلار ماشین آلات صنعت نساجی به کشور وارد شود.

وی در ادامه افزود: این اعداد و ارقام بیانگر اینکه روند سرمایه گذاری در حوزه صنعت نساجی به سمت افزایشی است.

نصرالهی بیان داشت: جلوگیری از کالاهای قاچاق، محدودیت ورود محصولات نساجی به مناطق آزاد، حمایت های بخش دولتی همه و همه در توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در صنعت نساجی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین ضمن اشاره به این جمله که پوشاک زنجیره نهایی صنعت نساجی است، گفت: بیشترین ارزش افزوده در صنعت مزبور مربوط به پوشاک است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت نساجی افزود: بخش پوشاک نسبت به سایر صنایع حتی برخی از رشته های نساجی مثل ریسندگی و بافت در واحد سرمایه گذاری اشتغال بیشتری را ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: سرانه ریالی برای ایجاد اشتغال به ازای یک نفر در صنعت پوشاک به نسبت سایر صنایع و همینطور سایر رشته های صنعت نساجی کمتر است.

نصر الهی بیان داشت: هر اشتغالی در صنعت پوشاک امروز نیازمند 27 تا 30 میلیون تومان منابع مالی است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: توجه به مدل و طراحی از عوامل کلیدی در صنعت پوشاک و نساجی که خوشبختانه طی سالیان اخیر گام های مثبتی در این حوزه برداشته شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت نساجی ضمن اشاره به این جمله که صنعت پوشاک به عنوان موتور محرک صنایع نساجی محسوب می شود، افزود: این صنعت می‌تواند سهم بسزایی در تولید ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد صادرات غیرنفتی کشور داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: امسال 12 هزار میلیارد تومان از محل طرح رونق تولید در قالب سرمایه در گردش به صنایع مختلف کشور به ویژه نساجی اختصاص یافته است.

نصر الهی افزود: جدا از این اختصاص چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی دیگر جهت بازسازی و نوسازی صنایع گوناگون در کشور برنامه ریزی شده است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =