رشد ۱۴ درصدی اقتصاد ایران افزایش یک درصدی صادرات را به‌همراه دارد

معاون امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران در ارومیه گفت: رشد ۱۴ درصدی اقتصاد ایران افزایش یک درصدی صادرات را به‌همراه دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، میرهادی سیدی در ارومیه و در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالین اقتصادی برتر سال ۹۶ این استان گفت: اگر میخواهیم رشد کنیم چاره ای جز صادرات نداریم زیرا تولید و نظام تولید در جهان نسبت به ۴۰ سال گذشته دچار تحول اساسی شده و ما کما بیش یک غفلت ملی نسبت به این تحول داریم.
وی افزود: باید بستر مقاومتی صادرات را ایجاد کنیم تا بتوانیم با ۲۰ کشور دیگر در ارتباط باشیم، ضمن اینکه هم از نظر ملی و هم از نظر استانی اگر می خواهیم صادرات جهانی داشته باشیم باید زنجیره جهانی ارزش را رعایت کنیم.
وی در مورد آخرین وضعیت همکاری اقتصادی با کشور ترکیه اظهار کرد: با ترکیه توافق قبلی داریم که در حال اصلاح است تا اشکالات برخی کالاها رفع شود.
معاون امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران خاطر نشان کرد: بخش مهمی از کشورهای جهان دارای صادرات وابسته به سرمایه گذاری مستقیم خارجی هستند علاوه برآن دانش و آگاهی و کانال های خارجی مواردی است که سرمایه گذار خارجی آن ها را دارد و می توان کمک بزرگی در توسعه و پیشرفت داشته باشد.
سیدی گفت: صادرات متکی به تولید است و فقط به فکر افزایش صادرات بودن پیش فرض غلطی است که اغلب دچار آن هستیم و اقتصاد ایران نیز برای رشد یک درصدی صادراتش نیاز به ۱۴ درصد رشد در اقتصادش دارد.
سیدی در پایان اظهار کرد: وقتی تولید را افزایش می دهیم باید در ظرفیت های صادرات بیش از مابقی مباحث سرمایه گذاری کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =