۲۰ درصد افزایش مصرف سوخت در بخش کشاورزی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت : ذخیره سازی فرآورده های نفتی بخش کشاورزی منطقه ساری افزایش یافته است و در روند توزیع سوخت به این بخش مشکلی وجود ندارد .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری  ، حسینعلی طالبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با تاکید بر این که ذخیره سازی مناسبی در حوزه تامین سوخت بخش کشاورزی انجام شده است ، اظهار کرد : تا پایان فصل کشاورزی در سوخت رسانی به کشاورزان ، هیچ مشکلی وجود نداشته وتوزیع مطلوب سوخت به شرط همکاری کشاورزان در مراجعه و ثبت نام به موقع در سامانه تجارت آسان است .

حسینعلی طالبی اعلام کرد : در بخش ماشین آلات و موتور پمپ های کشاورزی در سال ۹۶ حدود ۵۵ میلیون لیتر نفتگاز مصرف شد که با مقایسه مدت مشابه سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف به ثبت رسید .

طالبی با بیان این که استان مازندران سهم زیادی در تولید محصولات کشاورزی کشور از جمله برنج دارد ، یکی از مسائل مهم این شرکت را تامین سوخت بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت : تلاش شده است تا این مهم با هماهنگی دستگاههای مربوط و پیش بینی راهکارهای مناسب به نحوی مطلوب مدیریت شود و سوخت مورد نیاز، به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد .

حسینعلی طالبی اظهار داشت : تحویل سوخت به چاههای آب کشاورزی و موتور پمپ ها در سال زراعی ۹۷ منوط به تائید آب منطقه ای یا ( امور آب ) و سپس جهاد کشاورزی در سامانه تجارت آسان می باشد .

طالبی اذعان کرد : درسال ۹۶ بیش از ۶۰ میلیون لیتر و در سال ۹۵ حدود ۵۶ میلیون لیتر نفتگاز با افزایش حدود ۲۰ درصدی در بخش های ماشین آلات و موتور پمپ های کشاورزی ، توزیع شده است .

وی ادامه داد : نفت سفید تحویل شده به این بخش ها در سال ۹۶ حدود ۱۱ میلیون لیتر بوده که با مقایسه سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف مشاهده می شود .

حسینعلی طالبی بیان کرد : تحویل سوخت به چاههای آب کشاورزی فاقد پروانه بهره برداری واجد شرایط ، در سال زراعی ۹۷ در صورت تکمیل پرونده در دستگاه متولی پس از انجام ثبت نام در سامانه تجارت آسان و تائید دستگاه متولی ( امور آب و جهاد کشاورزی ) می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به تامین سوخت مورد نیاز خود از طریق فروشندگیها و تعاونیهای روستایی اقدام کنند .

این مسؤول در ارتباط با سوخت چاه‌های کشاورزی استان که تعدادی از آنها فاقد مجوز است ، تاکید کرد : درحوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری بیش از ۵۰ هزار چاه کشاورزی فاقد مجوز در حال بهره‌برداری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =