سفیر کره شمالی با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار کرد و تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور امضا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اشرف بروجردی ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از دیدار مجدد سفیر کره شمالی، گفت: امیدوارم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی کره شمالی، آغازی برای انجام اقدامات بزرگتر در حوزه اندیشه و فرهنگ بوده و با مباحثه و طرح موضوعات مورد نیاز در حوزه فرهنگ، به گسترش و توسعه مناسبات فرهنگی کمک کنیم.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی باید جایگاه خود را در روابط دو کشور بازیابد و به تدریج گام‌هایی برداریم تا کشور ایران و کره شمالی بتوانند از توسعه این مناسبات بهره‌مند شوند؛ چرا که این اقدامات موجب خرسندی و رضایت مردم هر دو کشور خواهد بود. او ادامه داد: ایجاد گوشه‌های فرهنگی در هر یک از کشورها نیز به شناخت بیشتر آن کشور و نیز به پیشرفت بشریت کمک کرده و فهم بهتری از زندگی به مردم ارائه می‌دهد.

گانگ سام هیون، سفیر کره شمالی هم یادآور شد: در دیداری که در ماه آوریل با شما داشتم، فرصتی فراهم شد تا در رابطه با امضای تفاهم‌نامه میان کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی کره شمالی گفتگو کنیم و امروز این تفاهم‌نامه را به دلیل حمایت و توجه شماست که امضا می‌کنیم. در کره شمالی به پیشرفت تکنولوژی و فناوری توجه زیادی می‌شود و فکر می‌کنم امضای این تفاهم‌نامه زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا دو کشور تجربه خوبی در این زمینه کسب کنند.

وی با ابراز خوشحالی از امضای این تفاهم‌نامه و دعوت از رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کره شمالی اظهار کرد: مایلیم هیئت‌های مختلف فرهنگی در دو کشور رفت‌ و آمد داشته باشند و در صورت امکان محلی در کتابخانه ملی ایران به ما اختصاص یابد تا کتب و منابع فرهنگی خود را در آنجا عرضه کنیم.

در پایان این نشست، گانگ سام هیون، سفیر کره شمالی به نیابت از رئیس کتابخانه ملی جمهوری دمکراتیک خلق کره و اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی ایران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که البته در گزارش ارسالی از روابط عمومی کتابخانه ملی به مفاد آن اشاره‌ای نشده است.

لازم به یادآوری است که این دومین دیدار سفیر کره‌ شمالی از کتابخانه ملی ایران بود. گانگ سام هیون ۲۸ فروردین ماه امسال هم به همراه هیئتی دیپلماتیک با اشرف بروجردی دیدار و گفتگو کرده بود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    1 0
    کره شمالی؟؟؟ جا قحط بود ؟