شماری از اصحاب رسانه استان سمنان در فم تور یکروزه با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، صنایع‌دستی و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان میامی آشنا شدند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، خبرنگاران و عکاسان حاضر در این فم تور، از جاذبه‌های روستای ارمیان، بافت تاریخی میامی، کاروانسرای میامی و میاندشت، صنایع دستی این شهرستان و اقامتگاههای بوم گردی منطقه بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان امروز و در گفت و گویی هدف از برگزاری این فم تور را آشنایی هر چه بیشتر اصحاب رسانه استان سمنان به عنوان نماینده افکار عمومی با قابلیت‌های گردشگری شهرستان میامی عنوان کرد.

«محمد جهانشاهی» با اشاره به اینکه در سالهای اخیر نهضت مرمت آثار تاریخی شهرستان میامی به طور جدی آغاز شده است، گفت: میامی به عنوان شرقی‌ترین و کمتر شناخته شده‌ترین شهرستان استان سمنان، نیاز به معرفی بیشتر دارد.

وی اجرای پروژه‌های متعدد مرمت و ساماندهی آثار تاریخی در این شهرستان را قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این فم تور در معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های شهرستان میامی موثر باشد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی نیز با قدردانی از حضور خبرنگاران استان در شهرستان میامی، گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های متعددی است و می‌تواند یکی از مقاصد اصلی جذب گردشگر باشد.

«محمد صادق رضویان» با اشاره به وجود دو اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان گفت: شش اقامتگاه نیز در دست راه اندازی است و این اقامتگاهها می‌توانند زمینه بازدید و اقامت هر چه بیشتر مسافران و گردشگران را در این شهرستان فراهم کنند.

وی از میامی به عنوان دیار کاروانسراها یاد کرد و افزود: وجود 10 کاروانسرای تاریخی در این شهرستان، میامی را به دیار کاروانسراها تبدیل کرده است.

میامی شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان است كه در 240 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد قرار دارد.
خبرنگاران شرکت کننده در این تور نیز با قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای برگزاری این تور، خواستار تداوم برگزاری تورهای رسانه ای معرفی استان سمنان شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =