پایین‌ترین رقم صادرات نفت ایران در  ۴ ماه اخیر

برآوردهای موسسه گلوبال پلاتس نشان می دهد که صادرات نفت ایران در ماه جولای به پایین ترین رقم ۴ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری اس پی گلوبال، در حالی که خریداران کلیدی نفت ایران همزمان با آغاز تحریم های آمریکا علیه این کشور، شروع به کاهش خرید نفت از تهران کرده اند، برآوردهای موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس نشان می دهد که صادرات نفت ایران در ماه جولای به پایین ترین رقم در طی 4 ماه گذشته رسیده است.

تانکر صادرات نفت

آمارهای موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس حاکی است، میزان کل صادرات نفت ایران در ماه جولای با 7 درصد کاهش، از 2.49 میلیون بشکه در ماه ژوئن به 2.32 میلیون بشکه در ماه جولای رسیده است. این سومین کاهش ماهیانه متوالی صادرات نفت ایران از زمان خروج دولت ترامپ از توافق برجام است.

با توجه به اینکه قرار است تحریم های نفتی ایران از اوایل ماه نوامبر آغاز شود، انتظار می رود صادرات نفت ایران در ماه های آینده به شدت کاهش یابد.

سارا وخشوری، رئیس موسسه اس وی بی انرژی اینترنشنال در این باره گفت: «ما انتظار داریم صادرات نفت ایران از ماه سپتامبر، کاهش قابل توجهی را تجربه کند... این تحریم ها محدودیت های سختگیرانه ای بر معاملات با ایران و همچنین بیمه تانکرهای نفتی تحمیل خواهد کرد. همه اینها موجب دشوار شدن فروش نفت ایران خواهد شد.»

همچنین برآوردهای پلاتس نشان می دهد که میزان تولید نفت ایران نیز در ماه جولای به پایین ترین رقم از ژانویه 2017 یعنی 3.72 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این گزارش حاکی است، با قطع خرید کره جنوبی و تایوان، صادرات نفت ایران به آسیا از 1.85 میلیون بشکه در ماه ژوئن به 1.76 میلیون بشکه در ماه جولای رسیده است.

اما صادرات نفت ایران به چین از 722 هزار و 100 بشکه در روز در ماه ژوئن به 799 هزار و 452 بشکه در ماه جولای افزایش یافته است.

خرید نفت هند نیز از ایران بیش از 40 هزار بشکه افزایش یافته و به 706 هزار و 452 بشکه در روز در ماه جولای رسیده است.

میزان خرید نفت ژاپن از ایران نیز در ماه جولای به بالاترین رقم خود در طی 7 ماه گذشته یعنی 185 هزار و 709 بشکه در روز رسیده است.

فرانسه نیز که در ماه ژوئن روزانه 103 هزار و 767 بشکه نفت از ایران خریده بود، در ماه جولای هیچ نفتی از ایران خریداری نکرده است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =