نایب رئیس فدراسیون کشتی معتقد است در قبال عبدولی انعطافی صورت نگرفته و فدراسیون کشتی در انتخاب اعضای تیم ملی به فرآیند انتخابی پایبند بوده است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: طبق فرآیند انتخاب تیم های ملی در سال ۹۶-۹۷، ، ضوابط متفاوتی نسبت به سال های گذشته داریم تا بهترین نفرات برای  حضور در رقابت های جهانی و در نهایت المپیک ۲۰۲۰ انتخاب شوند زیرا هدف‌گذاری ما در نهایت موفقیت در توکیو است.

به گزارش ایسنا،حمید بنی تمیم با بیان این مطلب افزود: در طی دوران فعالیت کشتی کشور در چند دهه گذشته، در سال هایی مسابقات انتخابی برگزار و در سال هایی برگزار نمی شد و در نهایت در اکثر اوقات بنا به سلیقه کادر فنی ملی پوشان انتخاب می شدند. اما  از سال ۲۰۱۳ فرآیند انتخاب تیم های ملی اجرایی شد و البته این روند در کشتی آزاد با سرعت بیشتری عملیاتی شد. 
بنی تمیم تصریح کرد: در طی چند سال اجرای فرآیند انتخاب تیم های ملی،  پیشکسوتان و بزرگان کشتی و همچنین کارشناسان این جمع بندی را به مجموعه مدیریتی کشتی کشور منتقل کردند که نفر اول انتخابی تیم ملی صرفا بعنوان نفر اول وزن خود در انتخابی، نمی تواند فرد منتخب برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در رقابت های جهانی یا المپیک باشد زیرا کشتی گیران بسیاری بوده اند و هستند که در مسابقات خارجی  به دلیل مسائل روحی و روانی و یا نواقص  فنی شان از نظر فنی افت می کنند.
وی تأکید کرد: به دلایلی که عنوان کردم در فرآیند سال فنی ۹۷-۹۶ این موضوع لحاظ شد که از بین نفرات برتر رقابت های انتخابی در هر وزن،  فردی که کارنامه و عملکرد خارجی بهتری دارد در مسابقات اصلی المپیک، جهانی و بازی های آسیایی ملی پوش شود و نفرات اول انتخابی در صورتی که کلاس جهانی برتری نیز نسبت به سایر نفرات برتر وزن خود داشته باشند، می توانند راهی رقابت های اصلی شوند.
بنی تمیم با اشاره به اینکه تمامی این موارد در فرآیند انتخاب تیم های ملی آمده است و به تایید اکثریت اعضا مجمع عمومی فدراسیون در سمینار هیاتهای کشتی استان ها نیز رسیده است، افزود: ما در بعضی اوزان محدود، حتی تا نفرات سوم هر وزن از رقابت های انتخابی تیم ملی هم،  فردی واجد شرایط به لحاظ کارنامه  خارجی برای حضور در مسابقات جهانی نداریم، بنابراین کادر فنی به ناچار از ظرفیت نفراتی که در اوزان بالا و یا پایین واجد شرایط، جوان و دارای شانس مدال هستند با کسب نظر شورای فنی استفاده می کند.
وی خاطرنشان کرد: کادرهای فنی در برخی اوزان کشتی گیرانی دارند که به مسابقات خارجی رفته و نتایج هم دارند اما از نظر فنی به کشتی گیران برتر آن وزن در دنیا به لحاظ فنی همیشه بازنده بوده اند و بالطبع این کشتی گیر تنها در صورت داشتن قرعه خوب شانس کسب امتیاز برای تیم را دارد و به همین دلیل کادر فنی روی نفرات دوم و سوم آن وزن متمرکز می شوند و در صورتی که عملکرد مثبت مناسبتری داشته باشند روی آن ها حساب می کنند.
نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: در ضمن علیرغم این ضابطه منطقی و جدید که در سال ۹۶-۹۷ به فرآیند اضافه شده، مطمئنا نفرات اول انتخابی تیم ملی (نسبت به تعداد نفرات دوم ، سوم و یا نفراتی که بدلیل شرایط خاص در یک وزن در ترکیب تیم ملی خواهند بود)، باز هم حداقل نیم بیشتری از ترکیب تیم ملی را تشکیل می دهند. 
بنی تمیم در مورد مسائل مختلفی که در مورد انتخابی سعید عبدولی و یوسف قادریان در وزن ۸۲ کیلوگرم مطرح شده است افزود: تغییر زمان انتخابی بر خلاف برخی مطالب عنوان شده به دلیل دربی فوتبال و با نظر مسئولان ذیصلاح که درخواست کتبی ارسال کرده اند، انجام شده است.
وی ادامه داد: ضمن اینکه عوامل اجرایی و داوران نیز در این مسابقه هیچ انعطاف پذیری نسبت به کشتی گیر خاصی نداشته اند.
بنی تمیم خاطرنشان کرد: عبدولی در مسابقات انتخابی شرکت کرد اما به دلیل بی انضباطی نتوانست به مسابقات ادامه دهد در ادامه نیز با طی دو سوم محرومیت با تقاضای خودش وهیات استانش و به دلیل جایگاه مدال آوری وی بخشیده شد و کادر فنی نیز که از عملکرد نفرات برتر این وزن در انتخابی رضایت نداشت در نهایت تصمیم گرفت با کسب نظر شورای فنی در این وزن انتخابی برگزار کند و ما همانطور که توضیح دادم در این زمینه هم به فرآیند انتخابی تیم های ملی پایبند بودیم.
وی گفت: اعضای تیم ملی کشتی فرنگی یک تیم جوان و پر روحیه هستند که با انگیزه بالا برای کسب موفقیت در رقابت های جهانی تلاش می کنند و ما ضمن برخورد با حواشی به وجود آمده پس از انتخابی وزن ۸۲ کیلوگرم، روز شنبه هم با برگزاری یک جلسه دوستانه سوء تفاهمی که بین طرفین ایجاد شده بود را برطرف کردیم. ما باید یک تیم یکدست داشته باشیم تا اعضای تیم به عنوان یک مجموعه همدل تنها به دنبال کسب افتخار برای مردم باشند.

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =