استاندار مرکزی گفت: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان محلات در حوزه گل و گیاه و معادن سنگ های تزئینی پیگیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه و سنگ در محلات خواهیم بود .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، سيد علي آقازاده در آيين افتتاح شانزدهمين نمايشگاه گل و گياه محلات که به همت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی دایر شد ، با بيان اينكه تلاش كشاورزان و گلخانه داران محلاتي باعث شده است كه امروز ميز گل و گياه در وزارت جهادكشاورزي به اسم استان مركزي فعال باشد، اظهار كرد: قطعا با اين تلاش مي توان جايگاه صنعت گل و گياه ايران را در صنعت ٥٠ ميليارد دلاري گل و گياه جهان شكل داد و تثبيت كرد .

وي تصريح كرد: در بحث مسير دسترسي به پايانه صادراتي استان، هزينه آسفالت تقبل مي شود، اما بحث تملك و باز شدن مسير توسط شهرستان انجام گيرد، همچنين با توجه به اينكه استان پيگير ايجاد منطقه ويژه اقتصادي سنگ در محلات است مي توان بحث ايجاد منطقه ويژه اقتصادي گل و گياه را نيز دنبال كرد .

آقازاده با اشاره به مزيت هاي شهرستان محلات در حوزه گل و گياه، سنگ، ماهيان زينتي و مفاخر ارزشمند اين شهرستان بيان كرد: قطعا استان حمايت گر تلاشگران اين عرصه خواهد بود در حال حاضر حال صنعت سنگ محلات خوب نيست، اما قطعا اين شرايط ماندگار نخواهد بود و اميد است شاهد رونق اين صنعت در محلات باشيم و تلاش خواهيم داشت كه شهرستان به رونق اقتصادي كامل دست يابد .

استاندار مركزي تعداد پروژه هاي هفته دولت شهرستان محلات را ٢٦ پروژه با رقم ٤٣ ميليارد تومان همراه با ٥٠ فرصت شغلي مستقيم و بيش از ١٧٠ اشتغال غيرمستقيم دانست و افزود: قطعا افتتاح اين تعداد پروژه با اين حجم اعتباري در شرايط كنوني دولت، نشان از عزم دولت براي سازندگي و پيشرفت استان دارد.

در اين جلسه فرماندار محلات عنوان كرد: استان مركزي رتبه سوم كشور در بحث توليد گل و گياه را در كشور دارد و همه فعالان اين عرصه براي توليد محصول با كيفيت، رونق اقتصادي و صادرات غيرنفتي تلاش دارند .

قمري رونق اقتصادي، ايجاد بازار جديد، توسعه گردشكري و توسعه صادرات غيرنفتي و حمايت از كالاي ايراني را از مزاياي برگزاري اين نمايشگاه دانست و گفت: اميد است كه مجوز برگزاري نمايشگاه دائمي گل و گياه به زودي صادر و دريافت شود .

جشنواره گل محلات

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =