بازسازی تهران دهه ۳۰ و کربلای سال ۶۱/ عکس

طراحی صحنه و ساخت دکور نمایش میدانی «رسول» در سه بخش تهران دهه 30، تبریز دهه 1280 و کربلای دهم محرم سال 61 هجری در سه هزار متر مربع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنه محمدی‌ایری که طراح صحنه نمايش «رسول» است، اين‌روزها به همراه گروه 30 نفری خود مشغول ساخت بزرگ‌ترين دكور نمايشی پايتخت است. نمايشی كه قرار است از ششم تا هجدهم آبان ماه در بوستان نوروز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه برود.

محمد‌ايری به لوكيشن 12 هزار متر مربعی نمايش «رسول» اشاره كرده و گفت: «از اين فضای بزرگ نمايشی كه شامل صحنه و جايگاه تماشاگران است، 3 هزار متر مربع به صحنه نمايش اختصاص دارد و در مجموع ما سه بخش را طراحی کرده‌ و به مرحله اجرا می‌رسانيم.»

مدير صحنه سريال «در چشم باد» ادامه می‌دهد: «بخشی از طراحی صحنه نمایش «رسول» در دهه 30 شمسی اتفاق می‌افتد و حرم امام‌زاده نصير‌الدين، تكيه قنا‌ت‌آباد و بخشی از بازار را طراحي کرده و ساخته‌ايم كه درست فضای سال 1310 هجری شمسی را تداعی می‌كند. بخش ديگر شهر تبريز است كه در این بخش 40 سال قبل از دهه 30 را بازسازی كرده‌ايم. در تبريز خيابان‌های سال 1280 مد نظرمان بود که این خیابان‌ها را در صحنه نمایش ساخته‌ایم. بخش سوم هم اردوگاه امام حسين (ع) در كربلا است و به نوعی واقعه محرم 61 هجری را روی صحنه بازآفرینی کرده‌ایم. داستان رسول در اين سه لوكيشن روایت خواهد شد.»

بازسازی شهر تهران

دستيار صحنه سريال «روزگار قريب» درباره زمان طراحی و ساخت دكور نمايش يادآور می‌شود:«دكور را در دو ماه طراحی كردیم و در 45 روز به مرحله اجرا رسانديم و در اين مقطع زمانی 30 متخصص از خطاطان، گرافيست‌ها، آهنگران و حجم‌كاران همكاری داشتند. برخی از دكورهای نمايش متحرك هستند و قابليت جابه‌جايی دارند مانند زندان قصر و برخی نيز به‌گونه‌ای ساخته شده كه می‌تواند به مدت زياد در همان صحنه باقی بماند و محلي برای بازديد عموم باشد.»

نمايش «رسول» به نويسندگی حميدرضا نعيمي و كارگردانی سعيد اسماعيلي، كاري از گروه شيدايی است كه به همت منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد اجراي خود را از ششم آبان آغاز می‌كند. اجرای اين نمايش تا 18 آبان ادامه دارد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =