۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰

ایسنا نوشت: دولت انگلیس قصد دارد تا نیروهایش در افغانستان را پس از درخواست از سوی آمریکا برای تقویت کمک به مقابله با اوضاع امنیتی متزلزل در این کشور، دو برابر کند.

به گزراش خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلستان اعلام کرد که دولتش قصد دارد تا ۴۴۰ سرباز دیگر را به افغانستان اعزام کند و تعداد نیروهای این کشور را به ۱۱۰۰ تن برساند تا به آموزش نیروهای افغان برای مقابله طالبان و داعش بپردازند.

این نیروهای مازاد در ماموریت آموزشی ناتو شرکت خواهند کرد و به کمک و آموزش نیروهای افغان می‌پردازند. این نیروها در کابل مستقر می‌شوند و نقش ضربتی ندارند.

عملیات نیروهای انگلیس در افغانستان در سال ۲۰۱۴ پایان یافت.

این خبر یک روز پیش از نشست ناتو در بلژیک منتشر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که اعلام کرده بود آمریکا هزاران نیروی بیشتر را در سال گذشته میلادی به افغانستان اعزام کرده، از دولت لندن و سایر کشورهای عضو ناتو خواسته تا نیروهای بیشتری را برای تقویت اوضاع امنیتی به افغانستان اعزام کنند.

ترزا می گفت: همزمان با حضور نیروهای بیشتر انگلیسی در افغانستان و کمک به نیروهای این کشور در مواجهه با نیروهای طالبان و داعش، ما یکبار دیگر می‌توانیم بگوییم زمانیکه ناتو از ما چنین کاری را خواسته، اولین کشوری هستیم که اجابت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ناتو یک ائتلاف بسیار حساس است و تعهداتمان را برای این منظور انجام می‌دهیم. ناتو می‌تواند بر روی انگلیس حساب باز کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =