ایسنا نوشت: مردم فنلاند همزمان با ورود رئیس جمهوری آمریکا به این کشور دست به راهپیمایی اعتراضی علیه وی زده و شعار "به هلسینکی سرزمین بی‌طرف نگویید" سر دادند.

پوتین و ترامپ در هلسینکی

 

 به نوشته روزنامه گاردین، معترضان در فنلاند روز یکشنبه برای اعلام اعتراض خود به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش در این کشور وارد خیابان‌ها شدند.

مردم معترض با در دست داشتن کاریکاتوری از ترامپ و پوتین که در حال در آغوش گرفتن یکدیگر هستند، مراتب اعتراض خود را نشان دادند. روی این کاریکاتور عبارت "خوش نیامدید" و "لعنت به شما" نوشته شده بود.

آنا بران، یکی از نیروهای مدنی مخالف ورود روسای جمهوری آمریکا و روسیه گفت: اصلا حال خوبی نیست که این دو نفر در فنلاند باشند. من مخالف بازی این دو قدرت در کشورم هستم.

بزرگترین روزنامه فنلاند نیز به زبان‌های انگلیسی و روسی تبلیغاتی خیابانی انجام داده و بر روی این تبلیغات نوشته بود "آقای رئیس جمهور، به سرزمین رسانه‌های آزاد خوش آمدید".

در نزدیکی هتل محل اقامت ترامپ در هلسینکی، حدود  ۶۰ تن از حامیانش پرچم آمریکا را به اهتزار در آورده و بنرهای بزرگی را به دست داشتند که رویشان "ترامپ خوش آمدی" نوشته شده بود.

پوتین و ترامپ در هلسینکی
تظاهرات حامیان دیدار پوتین و ترامپ در فنلاند

این درحالی است که ترامپ و معاون ارشدش انتظارات در رابطه با نشست امروز (دوشنبه) میان روسای جمهوری آمریکا و روسیه را کم اهمیت جلوه داده‌اند.

ترامپ برای مدت‌ها از انتقاد از پوتین خودداری می‌کرد و در روزهای اخیر وی را نه تنها دیگر یک دشمن خطاب نکرده بلکه او را یک رقیب دانسته است.

ترامپ در جریان مصاحبه خود با شبکه خبری سی.بی.اس از اظهارنظر درباره اهدافش از نشست امروز امتناع کرد و گفت: بعد از نشست می‌فهمید چه چیزی مطرح شده است.

 

پوتین و ترامپ در هلسینکی

 

پوتین و ترامپ در هلسینکی

پوتین و ترامپ در هلسینکی

 

پوتین و ترامپ در هلسینکی

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =