۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

ایسنا نوشت: مسکو پس از اعلام آمادگی تهران برای میزبانی نشست سران کشورهای ضامن آتش‌بس در مذاکرات آستانه و همزمان با افزایش درگیری‌های نظامی در جنوب سوریه فاش کرد، این کشورها به زودی در ماه آتی میلادی نشستی خواهند داشت.


به گزارش سایت روزنامه سعودی ایلاف، مسکو فاش کرد: مقدمات برگزاری نشست سران کشورهای ضامن آتش‌بس در ماه آتی میلادی پس از نشست این کشورها در اواخر ماه جاری میلادی در شهر سوچی روسیه با حضور نمایندگانی از مخالفان سوریه و استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه بررسی شده است.

یک خبرنگار سوریه در گفت‌وگو با ایلاف اظهار داشت: نشست کشورهای ضامن آتش‌بس در درجه اول به بررسی مساله ادلب اختصاص خواهد داشت.

این منبع گفت: تمامی نتایج حاصل از مذاکرات آستانه در راستای کمک به دمشق برای به کنترل درآوردن مناطق کاهش تنش از طریق کنار گذاشتن مخالفان و امکان ایجاد یک جبهه مشترک برای کنترل بر آنها است.

این منبع یاد شده درباره حوادث قنیطره نیز اظهار داشت: آنچه در این شهر در حال وقوع است به منافع ثابت اسرائیلی‌ها که برای آمریکایی‌ها غیرقابل تغییر هستند، مربوط می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد توافق با روسیه برای تحقق این منافع انجام شده و منافع دیگر کشورها برای توافق بررسی می‌شوند به همین دلیل ممکن است که تغییر کنند.

وی ادامه داد: روشن است توافقنامه‌های بین‌المللی در راستای آن است که دمشق بتواند کنترل بیشتر مناطق سوریه را به دست بگیرد و به نظر می‌رسد حزب اتحاد دموکراتیک (کردهای سوریه) از این رویکرد مطلع است و به همین دلیل برای تحویل مناطق خود همراه با دریافت بیشترین امتیازات به شکلی ناگهانی با دمشق وارد مذاکره شد.

کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به بررسی گام‌های مشترک دو کشور برای حل بحران سوریه پرداخت.

پوتین در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود به بررسی تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران سوریه و تقویت همکاری‌های مشترک پرداخت.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی کرملین در این تماس تلفنی دو طرف مسائل موجود در برنامه‌های بین‌المللی و مشکلات منطقه‌ای را با توجه ویژه به گام‌های مشترک برای حل بحران سوریه مطابق با قطعنامه شورای امنیت و توافقنامه‌های موجود و نیز احتمال عملیات ارتش سوریه در ادلب بررسی کردند.

پوتین در ادامه پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ترکیه را تبریک گفت.

همچنین دو طرف بر پایبندی خود به تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف و ادامه ارتباطات و رایزنی‌های دوجانبه تاکید کردند.

این در حالی است که نیروهای وابسته به دولت سوریه بمباران شدیدی را از صبح روز یکشنبه در استان قنیطره در جنوب این کشور آغاز کرده و موفق شدند کنترل اولین شهرک در حومه این استان را به دست بگیرند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =