ایرنا نوشت: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: تماس های رئیس جمهوری روسیه با ایران و رژیم صهیونیستی به حل مسائل سوریه کمک می کند.

دیمیتری پسکوف روز دوشنبه پیش از آغاز نشست سران روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند به راشاتودی افزود: ولادیمیر پوتین به طور دائم به مسائل مربوط به حل بحران سوریه می پردازد و در روزهای اخیر با علی اکبر ولایتی فرستاده ویژه رئیس جمهوری ایران که حامل پیام رهبر عالی ایران و رئیس جمهوری این کشور بود دیدار کرد.

وی افزود: دو روز پیش از آن نیز یک دیدار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل با پوتین برگزار شد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: روسیه به دنبال کاهش تنش در خلیج فارس و سوریه است و تماس ها به همین دلیل ادامه دارد و معتقدیم باید پیامد اختلاف های حل نشدنی را به حداقل کاهش داد.

پسکوف در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی گفت که در رابطه با رویکرد آمریکا در قبال ایران، تبادل نظر درباره مسائل سوریه میان پوتین و ترامپ ساده نخواهد بود.

وی ادامه داد: بدیهی است که مساله سوریه در دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا مطرح خواهد شد.

وی افزود: ما از رویکرد واشنگتن در قبال ایران اطلاع داریم اما با این حال ایران شریک خوب ما در همکاری های اقتصادی و گفت وگوهای سیاسی است و به همین دلیل مذاکرات سران دو کشور ساده و آسان نخواهد بود.

به گفته پسکوف، گروه تروریستی داعش سرکوب شده است اما در سوریه عناصر تروریستی در کانون های جداگانه در این کشور با چشم پوشی آشکار برخی کشورها تجدید قوا و گروه های خود را سازماندهی می کنند.

سخنگوی پوتین خاطرنشان کرد: مبارزه با این عناصر تروریستی از طرف نیروهای مسلح سوریه ادامه دارد و این یک روند عادی است.
روسای جمهوری روسیه و آمریکا امروز در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار و درباره موضوعاتی همچون سوریه، اوکراین و مسائل موشکی گفت وگو می کنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 1
    فعلا اختلاف ایران و آمریکا هم بهانه خوبی شده برای روس ها و چینی ها برای دوشیدن ما و هم تلف شدن زمان و ثروت ما و کاهش سرعت پیشرفت کشور.