ایسنا نوشت: موگرینی از تصویب و به روز رسانی قانون مسدود کننده برای حفظ برجام از سوی شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش وبسایت اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در رابطه با توافق هسته ای ایران گفت: با سرعت بالا در حال تلاش برای حفظ برجام هستیم. امروز نیز شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا به‌روز رسانی قوانین مسدود کننده را که دو هفته پیش پارلمان اروپا مجوز آن را صادر کرده بود به تصویب رساند. بنابراین برای حفظ برجام از سوی ما گام هایی در حال برداشته شدن است.

وی افزود پیش تر در وین نیز در مورد گام های آتی با روسیه، ایران و چین در مورد کارهای لازم در سطح فنی گفت و گو کرده بودیم. به خصوص در مورد بخش بانکی،ایجاد یک کانال مالی و فروش نفت ایران صحبت لازم را انجام داده ایم.

وی در این باره که تا چه میزان نتایج این اقدامات را موفقیت آمیز می داند، اظهار کرد: باید بگویم که این یک روند بسیار دشوار است.چرا که وزن آمریکا در سیستم مالی و اقتصادی جهان بر این موضوع تاثیر گذار است.اما مصمم هستیم تا توافق هسته ای با ایران را حفظ کنیم.

او ادامه داد: ما معتقدیم که این توافق در راستای منافع امنیتی اروپا منطقه و جهان است. من نمی توانم بگویم که تلاش های ما و دیگر طرف ها برای این موضوع کافی خواهد بود، اما موضوعی که می توان گفت این است که ما هر چه در توان داریم انجام می دهیم تا از فروپاشی این توافق جلوگیری کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد چرا که معتقدیم پیامد های این فروپاشی برای همه فاجعه بار خواهد بود.

موگرینی ادامه داد:در کنار عزم کامل اتحادیه اروپا ما شاهد تعهد چین، روسیه و دیگر بازیگرهای بین المللی هستیم که توافق های خود را با ایران حفظ می کنند.

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از نخستین اجلاس رسمی خود با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در هلسینکی فنلاند طی یک نشست خبری مشترک گفت: با ترامپ در مورد عقب نشینی از برجام صحبت کرده ام.

وی افزود: یاد آور شده ام که برجام دارای قوی ترین تدابیر نظارتی است.

ترامپ نیز در این نشست در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: باید روی ایران فشار وارد کنیم تا از جاه طلبی های هسته ای ایران و کمپین خشونت این کشور در سرتاسر منطقه را متوقف کنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =