۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶

ایسنا نوشت: روزنامه نیویورک دیلی نیوز در شماره امروز (سه‌شنبه) خود تصویری از ترامپ را منتشر کرد که در آن رئیس جمهوری آمریکا به مغز "عمو سَم" آمریکایی‌ها شلیک‌ می‌کند.

ترامپ به عمو سم شلیک کرد/ عکس

 

به گزارش پایگاه خبری هیل، روزنامه نیویورک دیلی امروز و پس از نشست هلسینکی که دوشنبه با حضور دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برگزار شد، در صفحه اول خود تصویری را منتشر کرده که ترامپ را دست در دست پوتین نیمه برهنه و در حال شلیک به "عمو سم"، نماد دموکراسی آمریکایی در خیابان پنجم نیویورک نشان می‌دهد.

عمو سم (به انگلیسی: Uncle Sam) نماد شخصیتی و تجسم ملیت برای دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است.

این تصویر کنایه‌ای به اظهارات ترامپ در سال ۲۰۱۶ است که گفته بود، می‌تواند "در وسط خیابان پنجم" به هر کسی شلیک کند و محبوبیت خود را از دست ندهد.

او طی کمپین انتخاباتی خود گفت: من وفادارترین افراد را در کنار خودم دارد. می‌توانم در وسط خیابان پنجم بایستم و به مردم شلیک کنم و حمایت هیچ رای‌دهنده‌ای را از دست ندهم.

این تصویر یک روز پس از دیدار هلسینکی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه و در انتقاد از عدم محکوم کردن روسیه از سوی ترامپ برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا منتشر می‌شود.

دونالد ترامپ در این نشست اظهار کرد: مردم به من گفتند که فکر می‌کنند روسیه در انتخابات مداخله کرده است. رییس جمهور پوتین به من گفت روسیه چنین کاری نکرده و من می‌گویم، دلیلی نمی‌بینم که روسیه چنین اقدامی انجام داده باشد و به هر دو طرف اعتماد دارم.

این دیدار تنها سه روز پس از متهم شدن ۱۲ مامور اطلاعاتی روس برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ از سوی وزارت دادگستری آمریکا صورت گرفت.

پل رایان، رییس مجلس نماینگان آمریکا اظهار کرد: ترامپ باید به اینکه روسیه متحد ما نیست احترام بگذارد.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه نیز نشست خبری ترامپ و پوتین را "از ننگین‌ترین اقدامات یک رییس جمهور آمریکایی در تاریخ" خواند.

علاوه بر مک‌کین، جمهوری‌خواهان زیادی از عملکرد دونالد ترامپ در این رویداد دیپلماتیک انتقاد کرده‌اند.

فاکس نیوز، CNN و MSNBC نیز به کنفرانس خبری ترامپ تاختند و جان رابرتز از شبکه فاکس نیوز گفت، همه "اتفاق نظر" دارند که ترامپ "آمریکا را زیر اتوبوس انداخت".

دموکرات‌ها نیز عملکرد ترامپ در این نشست را "رقت‌انگیز" و "ننگین" خواندند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =