رضوانی می‌گوید که در تدارک تیم‌ها،هزینه‌ها را مدیریت کرده‌اند.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در نشست خبری صبح امروز (یکشنبه) در خصوص وضعیت تیم ملی شیرجه پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی گفت:» به علت اینکه کشور جمهوری آذربایجان از استخر‌های استانداردی برخوردار است، تیم شیرجه ایران با ۴ ورزشکار به اردوی این کشور رفت تا از امکانات حرفه‌ای آن‌ها استفاده کند. بعد از آن ۲ ملی‌پوش شیرجه عازم کاپ جهانی ایتالیا شدند تا در مسابقات این کشور شرکت کنند.تیم ملی شیرجه ایران با ترکیب شهرام نظرپور و مجتبی، ولی پور عازم جاکارتا می‌شود.»

رضوانی ادامه داد:« چین قهرمان بلامنازع شیرجه دنیاست و مالزی هم در چند سال گذشته رشد خوبی داشته و در بازی‌های المپیک عنوان قهرمانی را به دست آورد. کره جنوبی و ژاپن در شیرجه هماهنگ و سکوی 10 متر جزو رقبای اصلی ما هستند. بیشترین امید ما در رشته شیرجه هماهنگ است.»

رضوانی در خصوص تیم واترپلو هم گفت:« از 3 سال قبل هدایت تیم ملی واترپلوی ایران به چریچ سپرده شد. او در این مدت واترپلوی ایران را متحول کرد و در حال حاضر 80 درصد ترکیب تیم ایران جوانان شده است. اردوهای آماده‌سازی تیم واترپلو برای بازی‌های آسیایی از دوم فروردین استارت خورد. ملی‌پوشان واترپلو عازم کمپ ایتالیا شدند و در این کشور تمرینات خود را ادامه دادند.»

وی ضمن اشاره به اردوی تدارکاتی در کشور چین، گفت:« با هماهنگی که با فدراسیون چین داشتیم در اردوی تدارکاتی این کشور شرکت کردیم و چند مسابقه نیز با تیم‌های چینی داشتیم. سپس چینی‌ها به ایران آمدند و اردوی 6 روزه‌ای را در تهران برگزار کردند. چین یکی از رقبای اصلی ما در بازی‌های آسیای است.تیم ملی واترپلوی ایران در ماه مبارک رمضان عازم صربستان شد. همچنین تیم ما یک هفته قبل از بازی‌های آسیایی عازم سنگاپور خواهد شد و در این کشور با تیم ملی سنگاپور تمرین مشترک برگزار خواهد کرد. در رشته شنا 5 سهمیه داشتیم اما با توجه به حساسیت کادر فنی درخصوص رکوردها و میزان آمادگی بازیکنان، 4 شناگر را به جاکارتا اعزام خواهیم کرد. در نظر داشتیم که شایسته‌ها به بازی‌های آسیایی اعزام شوند در همین راستا مهدی انصاری، سینا غلامپور، بنیامین قره‌حسن‌لو و علیرضا یاوری به بازی‌های آسیایی می‌روند. با توجه به حمایت‌هایی که صورت گرفته، تیم‌های اعزامی به جاکارتا از اردوهای تدارکاتی خوبی بهره‌مند شدند. واترپلو بهترین اردوهای تدارکاتی را پشت سرگذاشته است. این اردوهای تدارکاتی ماحصل تفاهمنامه فدراسیون ایران و ایتالیاست که جا دارد از وزیر ورزش و جوانان در این خصوص تشکر کنم.»

رضوانی در پاسخ به این سوال که تبعیض بین تیم‌های شیرجه و واترپلو وجود دارد گفت:« برای تدارکات و آماده‌سازی 3 رشته (شنا، شیرجه و واترپلو) برای حضور در بازی‌های آسیایی تبعیضی قائل نشدیم. اگرچه در رشته واترپلو امید زیادی به کسب مدال داریم اما به هیچ وجه برای شنا و شیرجه کم نگذاشتیم. ما درخصوص تدارکات تیم‌ها، هزینه‌ها را مدیریت کردیم. در شیرجه و واترپلو هزینه‌ای جهت حضور در کمپ ایتالیا متقبل نشدیم. در چین میهمان بودیم و در حال حاضر نیز با توجه به حضور تیم ملی چین در ایتالیا، آنالیزورهای ایتالیا از روند آماده‌سازی چینی‌ها اطلاعاتی را به ما می‌دهند.در خصوص واترپلو باید بگویم که در گروه آسانی نیستیم و بازی‌های سختی را پیش رو داریم. تیم ایران برای کسب مدال با چین رقابت می‌کند. مربیان دو تیم به خوبی از تفکرات یکدیگر باخبر هستند و همدیگر را رصد می‌کنند. واترپلوی ایران در دو دوره قبل بازی‌های آسیایی غایب بود. با این وجود با انگیزه و با روحیه بالایی برای کسب بهترین نتیجه در جاکارتا آماده می‌شود، ما مدال بازی‌های آسیایی را می‌خواهیم و برای آن تلاش می‌کنیم.»

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =