تسنیم نوشت: رضا شفیعی‌جم معتقد است که امروزه برنامه‌های طنز تلویزیون درگیر کلیشه‌های ضعیف شده‌اند و هیچ آموزه‌ای برای مخاطب ندارند و تنها می‌خواهند مخاطب را بخندانند.

رضا شفیعی‌جم درباره مشکلات طنز امروز تلویزیون که مبتلا به کلیشه‌ها شده و به هر قیمتی سعی می‌کند مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد گفت: متأسفم بگویم امروز هرکسی به راحتی وارد این حوزه می‌شود و در میدان سخت ایجاد شادی و نشاط برای جامعه و مردم می‌آیند و آزمون و خطا می‌دهند. واقعاً میدان طنز، جایگاه سرنوشت‌سازی برای هنرمند است که رقم می‌خورد و جای آزمون و خطا نیست. 

این را بدانید که در همه جای دنیا وقتی کاری ضعیف باشد مخصوصاً طنز، عوامل کار را طرد می‌کنند و خیلی زود آن شخص یا اشخاص هنرمند را از یاد می‌برند. در سطح سینما و هنر جهانی به کاربلدها بیشتر بها می‌دهند اما اینجا همه در طنز می‌گویند ما می‌توانیم ولی چیزی جز کلیشه و رفتارهای دون شأن انسانی و خانوادگی نمی‌بینیم. طنز امروز هیچ آموزه‌ای به مخاطب نمی‌دهد؛ جایی که قبلاً فرهنگسازی می‌کرد امروز حرکت ضدفرهنگی را تعمیق می‌بخشد.

او در پاسخ به این سوال که برخی اوقات حضور جوانان و هنرمندان بدون تجربه در عرصه طنز که مصداق بارز آن رقابت خنداننده‌شو هست باعث هجمه عده‌ای می‌شوند، تصریح کرد: این را بدانید که در گذشته هر کسی نمی‌توانست وارد عرصه طنز بشود باید آموزش می‌دید و دوره‌ای را می‌گذراند. اما امروز باعث تأسف است که یک شبه ره صدساله را می‌روند و جلوی تریبون مقدس هنرمندی هرچه می‌خواهد می‌گویند حتی بی‌ادبی! اما واقعاً این نوع رفتارها، رفتارهای یک طنّاز نیست. همچون خواننده‌ای که می‌بینیم می‌خواهد بدون دانسته‌های نت موسیقی، روی استیج برود و خوانندگی کند. حتماً باید آموزش باشد و بدون پرورش و تعلیم همین روزگار فرا می‌رسد. من بارها گفته‌ام و اینجا هم می‌گویم که بودجه و سرمایه‌گذاری باید برای آدم‌های حرفه‌ای باشد.

241243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام BE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    10 2
    برنامه های طنز تلویزیون ممکنه که دارای سطح نازلی باشند اما بسیار بهتر از هجویاتی هستند که بصورت دی وی دی با بازی امثال این آقا در بازار بفروش می رسند که متاسفانه دارای مجوز هم هستند.