بازآفرینی شهری از برنامه های ویژه دولت است

جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار با حضور مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیران ستادی استانداری ، مدیران کل دستگاه های استانی عضو و همچنین فرمانداران و شهرداران درمحل سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین  استان مازندران ، توجه به بافت های فرسوده و قدیمی و رفع ناپایداری آنها ، به موضوعی جدی و محوری تبدیل شده ، به گونه ای که سازمان های ذیربط را به تکاپوی ساماندهی و بازآفرینی بافت های مذکور سوق داده و لزوم مداخله در این بافت ها را در دوره های مختلف زمانی مطرح نموده است .

بافت های ناکارآمد شهری پهنه هایی از شهر هستند که در مقایسه با سایر پهنه های شهر از جریان توسعه عقب افتاده ، از چرخه تکاملی حیات داشته و به کانون مشکلات و نارسایی درآمده اند . اهداف طرح بازآفرینی شهری و احیاء مجدد زندگی در بافت قدیم شامل :ساخت و ساز مجدد ساختمان های متروکه ، ایجاد امکان زندگی برای افراد کم سرمایه ،ساخت سیمای شهری زیبا و مناسب ، جلوگیری از گسترش بی رویه شهر به حومه بهسازی ، بازسازی و نوسازی بافت قدیم و در یک کلام بازآفرینی و نوزایی در آن باتوجه به امکان و استعداد بالقوه مکان است . برهمین اساس برگزاری جلسه متداوم و با برنامه بازآفرینی شهری استان می توانند نقش موثری در تسریع بخشیدن به انجام مراحل این اتفاق مهم داشته باشد .

علی نبیان در این جلسه ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز و تبریک آغاز سال تحصیلی 98-97، احیا بافت های فرسوده و ناکارآمد و بازآفرینی شهری را از برنامه ها و پیگیری های ویژه دولت برشمرد و گفت: ستاد بازآفرینی شهری باید به طور ویژه و مجدانه فعالیت هایش را دنبال نماید.

نبیان با اشاره به این که وزارت کشور بر ضرورت تلاش و اهتمام همه دستگاه های متولی برای تحقق این برنامه مهم تاکید دارد، افزود: ابلاغ فرمانداران و مدیران مرتبط با فعالیت ستاد صادر و تاکنون چند جلسه این ستاد در استان تشکیل شده است.

معاون استاندار بر تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی شهری از سوی فرمانداران به صورت مستمر تاکید کرد و اظهار داشت: باید از این ظرفیت ملی در جهت احیا بافت های فرسوده و ناکارآمد به نحو شایسته بهره برد.

نبیان، تاکید کرد: اگر بافت های فرسوده را احیا و بازسازی نکنیم در حوادثی چون زلزله آسیب خواهیم دید و لازم است پیشگیری از حوادث طبیعی را در دستور جدی کار خود قرار دهیم.

مهندس عبداله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن تاکید بر اقدامات مشترک و همزمان دستگاه ها در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرهای استان، هدفمند نمودن بودجه ها و تخصیص اعتبارات را در راستای رسیدن به اهداف بازآفرینی و اقدامات دستگاه ها در خصوص احیاء ، بهسازی و توانمند سازی محلات هدف باز آفرینی شهری پایدار استان ، تعامل و هماهنگی بین دستگاه های ذیربط و اقدامات مشترک و همزمان در محلات هدف را بسیار مهم دانست و از آن به عنوان یک راهبرد قطعی در ارتقاء کیفیت محلات هدف نام برد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تحقق اجرای مفاد برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری برنامه ریزی برای جلوگیری از شکل گیری محلات ناکارآمد جدید را یک وظیفه برای تمامی دستگاه های استانی و شهرستانی دانست.

وی با اشاره به این که در صورت تعامل با انبوه سازان، اقدامات ارزشمندی را می توان انجام داد بر بهره گیری از این ظرفیت در راستای احیا بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری تاکید کرد.

در این جلسه مدیر کل راه و شهرسازی، نماینده شهرداری و معاون فرمانداری ساری و مدیر امور شعب بانک مسکن به ارایه گزارش در خصوص اقدامات و برنامه های خود پرداختند.

 ستادبازافرینی شهری

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =