دکتر حسین انتظامی پس از تجربه ای بسیار موفق مسؤولیت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را واگذار می کند.

درباره اين مدير توانا و چهره ارزشمند از جهات مختلف مي توان سخن گفت و به ابعاد گوناگون شخصيت او پرداخت.
به عنوان كسي كه سالها از نزديك با ايشان همراه و همكار و دوست بوده ام و قريب به بيست و سه چهار سال در فرصت هاي گوناگون اطلاعات دقيق از رفتار و كردار ايشان دارم مي توانم برخي از ويژگي هاي بارز را چنين برشمارم.

١-او از نظر فردي بسيار با هوش است و حافظه اي قوي دارد، بسيار خوش ذوق و داراي روحيه اي لطيف و علايق فردي هنرمندانه است.
٢-در عرصه رسانه شخصي حرفه اي است كه از كار روزنامه نگاري عادي تا مديريت در بالاترين سطوح مانند تأسيس روزنامه جام جم و مديريت مجموعه بزرگ همشهري را در كارنامه خود دارد.
٣-تحصيلات دانشگاهي را در كنار تجربه عملي دنبال كرده و پس از تحصيل فني در مقطع كارشناسي، تحصيل در مقاطع ارشد و دكتري را به طور جدي دنبال كرد.
٤-نوگرا و پيشرو و آينده نگر است و سالها پيشتر از بسياري دوستان روزنامه نگار به حوزه رسانه هاي نوين توجه كرد و براي ورود به عرصه روزنامه نگاري ديجيتال همت داشت و تجربه هايي مانند جام جم آنلاين را كليد زد.
٥-از قدرت راهبري و احاطه اجرايي و توان بالاي مديريت برخوردار است و تجربه عملي خاص از كارشناسي در معاونت مطبوعاتي تا مديركل مطبوعات داخلي تامعاونت در همين حوزه داشته و به همين دليل از جزييات امور مطلع است و با يكايك دست اندركاران اين حوزه آشنا و از پيشينه همه پروژه ها آگاه است.
٦- معتقد به ضرورت همكاري و ارزش كار جمعي است و روحيه ديگر پذيري و گروه گرايي دارد و معمولا در همكاري هاي بين سازماني بسيار موفق مي شود.
٧-حال و هوايي جوان دارد و از آمادگي فراوان براي يادگيري برخوردار است. بارهاديده ام كه چه در گفتگوهاي دوستانه با استادان ارجمندي مانند دكتر شكرخواه و چه در جلسات رسمي اداري به دنبال داده هاي جديد يا مطالب علمي يا نكته هاي تازه است تا فراگيرد و به خاطر بسپارد و بهره مند شود.
شايد هر يك از اين خصوصيات يا برخي ازآنها را هم بتوان به راحتي در افراد ديگر نيز يافت اما آنچه دكتر انتظامي را از ديگران متمايز مي سازد جمع شدن همه اين ويژگي ها با هم در يك نفر و حضور آن يك نفر در مسؤوليت و جايگاهي است كه شايستگي و توانش را دارد.

با چنين كساني به ياد شعر مشهور و زيباي ابوالعتاهيه مي افتم كه در مدح خليله عباسي سروده بود: "و لم تك تصلح إلا له و لم يك يصلح إلا لها"! يعني نه خلاقت سزاوار كسي جز او بود و نه او شايسته كاري كمتر از خلافت!
راستش فراوان نيستند كساني كه احساس كنيم خداوند آنان را براي كاري مشخص ساخته و همه عوامل براي رسيدن آنان به اين جايگاه دست به دست هم داده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =