مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نخستین جلسه کارگروه کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان ، گفت : این کارگروه دستورکار و موضوعات جلسه ی اصلی شورا را قبل از برگزاری ، بررسی و کنکاش می کند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام حمید رضا حنان در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس و تسلیت حادثه ی تروریستی اهواز و شهادت تنی چند از هموطنان خوزستانی ، گفت : شورای فرهنگ عمومی اصلی ترین مرجع تدوین سیاست های فرهنگ عمومی در استان است که عصاره ی تاثیرگذارترین شخصیت ها و دستگاه های اجرایی و استان را در خود دارد .

وی افزود : با توجه به اینکه جلسات شورا با حضور مدیران دستگاه های عضو برگزار می شود ، لازم دانستیم کارگروه کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان را تشکیل دهیم تا موضوعات و دستور کار جلسات اصلی شورا ، قبل از برگزاری آن ، توسط این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفته تا از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد .

بررسی راهکارهای فرهنگی تحقق شعار سال

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد : این جلسه با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تحقق شعار سال برگزار شده و به دنبال آن هستیم که راهکارهای عملیاتی و قابل اجرای دستگاه های مختلف را استخراج نموده و جهت تصویب نهایی ، در جلسه ی بعدی شورای فرهنگ عمومی به رای بگذاریم .

شورای فرهنگ عمومی

حجت الاسلام حنان همچنین ابراز داشت : اصلی ترین راهکارها در جهت تحقق شعار سال ، راهکارهای فرهنگی است که بارها توسط مقام معظم رهبری (مدالظله العالی ) و در قالب سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و لازم است کارشناسان حاضر در کارگروه با در نظر گرفتن ظرفیت ، توانایی ، اختیارات و مسئولیت های دستگاه خود ، راهکارهای لازم را در این خصوص ارائه دهند .

در بخش دیگری از این جلسه ناصر دولتشاه ، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، نیز با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه ی شورای فرهنگ عمومی در تبیین سیاست های فرهنگی استان ، گفت : باید در ارائه ی راهکارها به دو موضوع توجه شود ، یکی پرهیز از نگاه جزیره ای و ارائه ی راهکارهای هدفمند و پیوسته و دوم ارتباط و همکاری دستگاه های عضو شورا در مسیر تحقق راهکارهای ارائه شده ، که از تک روی و موازی کاری جلوگیری می کند .

در ادامه ی این جلسه کارشناسان حاضر به ارائه ی راهکارهای مورد نظر خود پرداخته که توسط دبیرخانه ی شورای فرهنگ عمومی استان در جلسه ی بعدی شورا مطرح خواهد شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =