۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به دلیل سوءاستفاده از دیتای کاربران، اپلیکیشن وی‌پی‌ان متعلق به فیس‌بوک از روی اپ استور حذف شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، اپ موسوم به Onavo Protect را فیس‌بوک در سال 2013 خرید و حالا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری با اپل به توافق رسیدند که آن را از روی اپ استور حذف کنند.{لینک}

فیس‌بوک این اپلیکیشن را خرید و وعده داد تا کاربران ضمن داشتن اینترنت امن، دیتایشان مورد سوءاستفاده قرار نگیرد، اما خود فیس‌بوک درنهایت این کار را انجام داده و حتی دیتای کاربران را با شرکاء نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌های متعلق به خود، به اشتراک گذاشت.

اپل در ژوئن 2018 قانونی را به اجرا گذاشت که طی آن توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری حق فروش دیتای کاربران به‌صورت فله‌ای را به شرکای خود ندارند. سپس با «ری وی یو» اپلیکیشن‌ها متوجه نقض آشکار قوانین توسط Onavo شد و به برنامه نویسان آن مهلت داد تا خودشان انتخاب کنند که چه‌کار کنند. آن‌ها نیز سرانجام تصمیم گرفتند تا اپلیکیشن را از اپ استور به‌صورت داوطلبانه و قبل از اقدام اپل، بردارند.

درواقع این فیس‌بوک است که قبل از آبروریزی تصمیم به حذف داوطلبانه از اپ استور گرفت و گفته می‌شود کسانی که این برنامه را روی گوشی خود نصب‌کرده‌اند همچنان قادر به استفاده خواهند بود اما آپدیتی صورت نخواهد گرفت.

نکته مهم اینکه این اپلیکیشن که دیتای کاربران را به سرقت می‌برد با نام Protect Free VPN+Data Manager روی فروشگاه گوگل همچنان کار می‌کند!

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =