مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی صبح روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۰ هزار نفر در شانزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی این استان شرکت می کنند.

به‌ گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام عباس دانشی افزود: این جشنواره به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) از اول تیرماه امسال با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و ائمه معصومین (ع) در۲ بخش انفرادی و خانوادگی برگزار می شود.
مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی استان مرکزی اظهار داشت : شهرداری‌ های استان مرکزی سهم نیم درصد‌ اعتبارات به کتابخانه‌ ها را پرداخت می ‌کنند. وی با اشاره به این که در کتابخانه‌ های سراسر استان مرکزی ۵۰ هزار نفر عضو داریم، اظهار داشت: طبق قانون نیم درصد از درآمد شهرداری‌ ها به کتابخانه‌ های عمومی اختصاص پیدا می‌ کند، در بسیاری از نقاط دنیا کتابخانه ‌ها توسط شهرداری‌ ها اداره می‌ شوند، در کشور هم شهرداری‌ ها معین کتابخانه ‌ها هستند و قانون ‌گذار مکلف کرده است که شهرداری‌ ها از سر جمع اعتبارات خود نیم درصد کسر کنند و به کتابخانه‌ های عمومی بپردازند، روند همکاری در استان مرکزی بسیار خوب است.

دانشی افزود: شهرداری‌ ها نیم درصد از اعتبارات خود را پرداخت می ‌کنند و به همین سبب در روند بهسازی و شاداب‌ سازی کتابخانه‌ ها فعالیت خوبی را داریم، با دریافت این نیم درصد توانسته ‌ایم امکانات لازم را تهیه و فضای جذاب و مناسب برای اهل مطالعه ایجاد کنیم و این روند، روند خوبی است، کتابخانه‌ هایی که مشکل دارند حتما فضای آنها بهسازی می ‌شود، کتابخانه شماره ۱ که بهسازی شده است به زودی مورد بهره‌ برداری قرار می ‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: خاطرنشان کرد: در جشنواره کتابخوانی رضوی هم امکان شرکت فردی و هم گروهی وجود دارد و چنان چه والدین یک خانواده در گروه سنی جوان و بزرگسال شرکت کنند، سایر اعضای خانواده هم می ‌توانند در بخش‌ های دیگر شرکت کنند و چون ترویج کنار هم بودن اعضای خانواده جزو اهدافمان بوده، در این بخش برای خانواده برتر ۱۵ میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است، اعتبار جوایز ۱۰۰ میلیون ریال است تلاش داریم جوایز محلی هم به این جوایز اضافه کنیم.
دانشی بیان کرد: منابع جشنواره در کتابخانه ‌های عمومی در ۸۳ کتابخانه سراسر استان مرکزی دراختیار شرکت‌ کنندگان است و در فضای مجازی هم می ‌توانند آثار جشنواره را در سایت بیابند، سال گذشته در دوره قبل ۱۰ هزار نفر شرکت‌ کننده داشته‌ ایم و امیدواریم که امسال این عدد رشد داشته باشد.وی ادامه داد: سال گذشته شرکت در مسابقه آسان ‌تر و امکان کپی پاسخ ‌نامه فراهم بوده است اما امسال پاسخ‌ نامه‌ ها به صورت چاپی و ویژه است تا برای این که شرکت واقعی ‌تر و دقیق ‌تر باشد. 

مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان مرکزی عنوان کرد: جشنواره از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه منابع جشنواره دراختیار شرکت کنندگان قرار می‌ گیرد و در مردادماه کار بررسی پاسخ‌ نامه ‌ها انجام می ‌شود و در همان زمان اختتامیه را داریم و افراد برتر تقدیر و جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا می ‌شود.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =