«ونوم» با بازی تام هاردی پرفروش‌ترین اثر این روزهای سینمای جهان است و پس از آن «ستاره‌ای متولد شد» با بازی لیدی گاگا قرار حضور دارد. در همین حال فیلمی درباره قاتل سریال مشهور پس از سال‌های تاخیر روی پرده رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم‌هایی که قهرمانان آن از دل داستان‌های کتاب‌های مصور بیرون می‌آیند از پرفروش‌ترین آثار سینمای هستند. «ونوم‌» با بازی تام هاردی یکی از تازه‌ترین نمونه‌های این دست فیلم‌ها است که این روزهای بی‌رقیب در گیشه می‌تازد.

تام هاردی در فیلم «ونوم» ژانر سینمایی متفاوتی را تجریه می‌کند. او که پیش از این در فیلم‌هایی مثل «مکس دیوانه» و «از گور بازگشته» درخشیده بود، این‌بار پا به دنیای قهرمانان‌های خیالی کتاب‌های مصور گذاشته است. او یکی از مبهم‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول را به سینما آورده است. 

«ونوم» هفته پیش در گیشه آمریکای شمالی ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت و در گیشه بین‌الملل هم نزدیک به ۷۰ میلیون دلار کسب کرد. فروش جهانی «ونوم» به ۳۷۸ میلیون دلار رسید.

ستاره‌ای متولد شد که مدعی اسکار است

با فیلم «ستاره‌ای متولد شد» بازیگری تازه وارد به سینِما آمد که پیش از آن در عرصه‌ای دیگر به شهرت جهانی رسیده بود. لیدی گاگا در این فیلم کنار بردلی کوپر جلوی دوربین رفته بود و به نظر منتقدان سینمایی آنقدر عمل‌کرد خوبی داشت که می‌توان روی او برای رسیدن به جایزه اسکار بهترین بازیگر زن حساب کرد.

این فیلم در گیشه هم موفق بود و هفته گذشته با فروش ۲۸ میلیون دلاری در رده دوم پرفروش‌ها قرار گرفت.

نخستین انسانی که روی ماه قدم گذاشت

در این میان فیلم جدید کارگردان «لالا لند» با بازی رایان گاسلینگ نیز روی پرده سینِما رفت. گاسلینگ در فیلم «نخستین مرد» نقش فضانوردی را بازی می‌کند که نخستین بار پا روی کره ماه گذاشت. این فیلم در سه روز پایانی هفته به فروش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

رایان گاسلینگ در نخستین مرد

فیلم «نخستین مرد» غیر از آمریکای شمالی در ۲۲ کشور دیگر هم روی پرده رفت و در آن‌ها فروش ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری را تجربه کرد. به این ترتیب فروش جهانی این فیلم فضایی به ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسید.

هنگام تبلیغات فیلم «نخستین مرد» تصمیم شزل برای نمایش ندادن تصویر مشهور آرمسترانگ در حال فرو کردن میله پرچم آمریکا روی خاک ماه جنجال زیادی به پا کرده بود.

شزل کارگردان جوانی است که دو فیلم موفق «ویپلش» و «لالا لند» را در کارنامه دارد و این بار نیز امیدوار است با به تصویر کشیدن یک رویداد مشهور تاریخی در اسکار موفق شود. ساخت این اثر سینمایی ۵۹ میلیون دلار هزینه داشت.

تازه‌واردهای اکران

«هالووین تسخیرشده» اثر تازه‌ای از کمپانی سونی است که هفته گذشته روی پرده رفت اما با فروش ۱۶ میلیون دلاری نتوانست جایی در صدر جدول برای خود دست و پا کند. این فیلم که با زمینه کمدی داستانی ترسناک روایت می‌کند دومین قسمت از سری فیلم‌های «Goosebumps» است که قسمت نخست آن با بازی جک بلک در گیشه موفق بود.

دیگر فیلم تازه اکران «دوران بد در ال‌رویال» بود که با فروش ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری روی پرده سینِما اکرانش آغاز شد و علیرغم حضور بازیگران سرشناسی چون کریس همسورث، جف بریجز و جان هام به جایگاه ششم پرفروش‌ها بسنده کرد.

فیلمی برای علاقه‌مندان مسن‌تر سینِما

فیلم «گانسل: دادگاه بزرگترین قاتل سریالی آمریکا» پس از سال‌ها تأخیر به صورت محدود در کمتر هزار سالن سینمای آمریکای شمالی روی پرده رفت. در این فیلم دین کاین نقش اصلی را بازی می‌کند. او کاراگاهی پرونده کرمیت گانسل بود. پزشکی که به جرم قتل چند تن از بیمارانش به حبس ابد محکوم شد.

این فیلم علیرغم اکران محدود بیش از یک میلیون دلار فروش داشت اما به فهرست پرفروش‌ها راه پیدا نکرد.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

ونوم

Venom

۳۵.۷

۱۴۲.۸

۱۰۰

ستاره‌ای متولد شد

A Star is Born

۲۸

۹۴.۲

۳۶

نخستین مرد

First Man

۱۶.۵

۱۶.۵

۵۹

هالووین تسخیرشده

Goosebumps 2: Haunted Halloween

۱۶.۲

۱۶.۲

۳۵

کوچک پا

Smallfoot

۹.۳

۵۷.۶

-

مدرسه شبانه

Night School

۸

۵۹.۸

۲۹

دوران بد در ال‌رویال

Bad Times At The El Royale

۷.۲

۷.۲

۳۲

خانه‌ با ساعتی روی دیوارش

The House With a Clock in Its Walls

۳.۹

۶۲.۳

۴۲

نفرتی که می‌پراکنی

The Hate U Give

۱.۸

۲.۵

-

یک لطف ساده

A Simple Favor

۱.۴

۵۲

-


منبع: هالیوودریپورتر / ۱۴ اکتبر

241241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =