۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب‌وهوایی کشور طی سه روز آینده، از ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور خبر داد.

احد وظیفه  درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، همچنان فعالیت سامانه بارشی در غرب، ‌ جنوب غرب و شمال غرب زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور در استان‌های یزد و کرمان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ضمن تقویت فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ‌ارتفاعات شمالی و مرکزی البرز، نواحی مرکزی، ‌ شرق و بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان، جنوب و غرب یزد و نیمه شمالی کرمان خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه در روز شنبه و یکشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ‌ بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، گفت: شدت بارش‌ها در روز شنبه در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، ‌ جنوب آذربایجانی غربی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، ‌ شمال لرستان و شمال ایلام و شدت بارش در روز یکشنبه در برخی نقاط شمالی غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی خواهد بود. در عین حال بخش‌های شرقی خلیج فارس، ‌ تنگه هرمز و دریای عمان در بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوای پایتخت طی سه روز آینده، گفت: هوای تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی ابری همراه با بارش‌های پراکنده و افزایش باد خواهد بود و بیشینه و کمیته دمای هوا به ترتیب ۲۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. در روز شنبه هوای پایتخت کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود و حداکثر دمای هوا در این روز ۲۷ درجه و حداقل آن ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در روز یکشنبه نیز هوای تهران نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی ابری همراه با بارش‌های پراکنده و افزایش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =