آموزش عوامل انسانی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان دارد

سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه آموزش عوامل انسانی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان دارد، گفت: شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته، خسارت و آسیب قابل توجهی به 4 واحد مرغداری در استان وارد کرد که علت اصلی آن، عامل انسانی بود. لذا آموزش مطلوب و مستمر عوامل انسانی، نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ کریم ‌اله شعبانی در جلسه ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، با اشاره به اینکه علیرغم کنترل واحدهای نگهداری پرندگان استان با همکاری، هماهنگی، حساسیت و تلاش دستگاه‌ های مختلف، 4 واحد مرغ و طیور استان دچار حادثه شد، اظهار کرد: علاوه بر آموزش، باید وظایف نظارتی و رصد مرتب واحدها در امر قرنطینه و مسائل پیشگیری به درستی انجام شود تا با شناسایی و احصاء بزنگاه‌های کوچک، از بروز خسارت‌ های اقتصادی و اجتماعی و تلفات انسانی جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته منع واردات تخم مرغ نیز مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی ایجاد کرد، افزود: بیماری آنفلوانزای پرندگان، بسیار حائز اهمیت است که ضروری است همه دستگاه‌ ها با دامپزشکی استان به عنوان دبیرخانه ستاد، نهایت همکاری را داشته باشند.
شعبانی با بیان اینکه آموزش ‌های عمومی باید با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و صدا و سیمای مرکز استان صورت پذیرد، تاکید کرد: آموزش ‌های تخصصی نیز باید توسط دبیرخانه و با همکاری سایر دستگاه‌ ها صورت پذیرد؛ به ‌گونه ‌ای که حتی در صورت نیاز، این آموزش ‌ها برای کارگران تک ‌تک واحدها به صورت مجزا انجام شود. لذا باید تغییرات واحدها از قبیل ورود کارگران جدید، رصد شده و با تهیه چک ‌لیستی توسط دبیرخانه، آموزش ‌ها و اقدامات پیشگیرانه واحدهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه، شامل دو بخش قبل از بحران و بعد از بحران می ‌باشد، خاطر نشان کرد: همه دستگاه ‌ها باید طبق قانون و دستور العمل ‌های ابلاغی، وظایفی که بر عهده دارند را قبل از وقوع بحران به نحو مطلوبی، مدیریت کرده و در وظایف پیشگیرانه به مراتب بیش از پیش عمل کنند.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: در صورت وقوع بحران و بیماری پرندگان نیز باید از ایجاد ترس در جامعه و افزایش مطالبات مردم، خودداری شده و با بیان واقعیت ‌های موجود و با همکاری و همیاری یکدیگر و با ایجاد انگیزه و روحیه تلاش، سعی در انجام صحیح وظایف و رفع مشکل شود.
شعبانی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دور زدن قانون به سودجویان داده شود، ابراز کرد: اعلام آمادگی همه دستگاه ‌ها به‌ ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از جمله نقاط قوت ستاد است. لذا باید آن دسته از مبادی استان که قبلاً مورد سوء استفاده قرار می ‌گرفت، به صورت محکم و مناسبی تحت نظر قرار گیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: دبیرخانه ستاد استان با هماهنگی فرمانداران و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ ها به‌ ویژه شهرستان‌ های در معرض تهدید از امکانات مختلف برای پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان، بهره‌ مند شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =