دراما (Drama) شهری با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر در کشور یونان است که مثل جزایر یونان شهرت ندارد و جاذبه‌های گردشگری آن محدود به مناظر طبیعی، رودخانه‌های پر آب و چند موزه است. در این شهر کمتر شناخته شده، رودخانه و غاری هست که جذابیت فراوانی برای عاشقان طبیعت دارد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تا غار مارا (Maara) را به همراه تصاویری از آن معرفی کنیم.

این غار در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر دراما و در کوهپایه‌ی جنوبی کوه فلاکرو (Falakro) قرار دارد، نام دیگر این غار، آگیتیس (Aggitis) است و درست در مسیر رودخانه واقع شده است.

غار یونان

غار یونان

غار یونان

اطراف این غار پر از درختان چنار است و همین موضوع باعث شده که اینجا به محلی عالی برای تفریح و گردش تبدیل شود. وقتی به غار وارد شوید با چکنده‌سنگ‌های فراوان آویزان از سقف غار مواجه خواهید شد که رنگ‌های متنوع و شکل‌های عجیب و غریبی دارند.

غار یونان

غار یونان

غار یونان

شاید قابل باور نباشد که رودخانه‌ای در این غار وجود دارد که مسیر ۲۱ کیلومتری آن را طی می‌کند اما فقط ۸/۵ کیلومتر از آن تا به امروز کشف شده است. بازدیدکننده‌ها فقط می‌توانند تا ۲/۵ کیلومتر در غار مارا پیش‌روی کنند و مسیر هم دارای راهروی مشخص و نورپردازی شده است.

غار یونان

غار یونان

غار یونان

در انتهای مسیر از یک چرخ آبی شبیه چرخ‌های آسیاب بازدید می‌شود که در زمان قدیم از آن برای تغییر مسیر و آبیاری استفاده می‌شده. در بخش‌هایی از غار نمادهایی وجود دارد که هزاران سال قبل کاشفان یا مردم محلی آن‌ها را ایجاد کرده‌اند. یکی از جالب‌ترین‌ها، تمثال مریم مقدس روی دیواره‌ی غار است.

غار یونان

غار یونان

غار یونان

غار مارا محصول میلیون‌ها سال فرسایش سنگ‌ و رخنه‌ی آب در میان کوه است. اکتشاف در غار همچنان ادامه دارد و در هر مرحله سعی می‌شود ابعاد و زوایای پنهان آن بررسی شود. در اکتشاف‌های به عمل آمده، بقایای حیوانات پیش از تاریخ مثل ماموت‌ها در این غار کشف شده است.

غار یونان

غار مارا یونان

غار مارا یونان

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =