ایرنا نوشت:مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بین 100 تا 80 هزار لیتر آب در ماه های گرم سال برای مصرف وحوش در آبشخورهای حیات وحش این استان تخلیه می شود.

مازیار سلیمان نژاد در گفت و گویی اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل گرما و کمبود آب و نیاز حیات وحش به تامین آب شرب اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اقدام به توزیع و تخلیه آب در آبشخورهای احداث شده در زیستگاه ها می کند.
وی با بیان اینکه عملیات تخلیه آب در همه زیستگاه های استان ایلام انجام می شود، افزود: عمده آبرسانی در زیستگاه های حیات وحش بیشتر در مناطق گرمسیر که کمبود آب بیشتر است انجام می گیرد.
سلیمان نژاد گفت: این آبرسانی به طور مرتب و دوره ای توسط تانکر حمل آب انجام می شود هرچند که آبرسانی دستی هم توسط محیط بانان و دوستداران حیات وحش نیز صورت می پذیرد تا مشکلی برای تامین آب مورد نیاز حیات وحش در ماه های گرم سال بروز نکند.
وی افزود: همه ساله علاوه بر احداث آبشخورهای جدید در مناطق مختلف استان ایلام، آبشخورهای قدیمی نیز مرمت، بهسازی و لایروبی می شوند و همچنین چشمه های مورد استفاده حیات وحش نیز بهسازی شده اند و به عنوان مثال در برخی از این چشمه ها و به منظور هدایت آب جهت شرب وحوش نای سیمانی کار گذاشته شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه در فصل گرما وحوش مختلف به خصوص پرندگان در محل آبشخور یا چشمه ها برای نوشیدن آب تجمع می کنند، به مردم، گردشگران و شکارچیان توصیه کرد: در هنگام حضور وحوش در این اماکن از شکار یا زنده گیری و هر گونه تعدی به حیات وحش خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، شماره تماس های رایگان 33332286 و 33331804 و سامانه 1540 متعلق به اداره کل حفاظت محیط زیست آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به تخلف، تخریب محیط زیست و انتقاد یا پیشنهاد زیست محیطی است.
از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی جنگل، مرتع و بیابان تشکیل داده که بیش از 600 هزار هکتار آن گونه های مختلف جنگلی از جمله درختان کهنسال بلوط است.
بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار 141 هزار و 800 هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و 475 هکتار آثار طبیعی ملی و 368 هزار و 200 هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =