معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه، تکمیل بزرگراهها و سدهای کشور را دو اولویت مهم دولت در سال جاری بیان کرد. ‎

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از پروژه راه دسترسی در دست ساخت جایگزین سد هراز اظهار داشت: سد هراز به عنوان بزرگترین سد مخزنی ۱۴ درصد مصرف آب شرب و کشاورزی مازندران را تامین می کند و برای تکیمل آن ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی ادامه داد: با ساخت مخزن سد هراز 9 کیلومتر از جاده تردد تهران آمل به زیر آب می رود از اینرو با تلاش صورت گرفته ۱۱ کیلومتر جاده با هزار و ۶۰۰ متر تونل در این مسیر در دست ساخت است تا جایگزین مسیر قبلی شود و اعتبار آن با به دست آوردن منابع مالی از خزانه تامین می شود.

نوبخت با اظهار اینکه برای تامین اعتبار مجوز فاینانس دریافت شده و این موضوع در سازمان برنامه و برنامه و دبیرخانه شوراهای عالی مطرح شده است گفت: از همه منابع برای تسریع در این کار استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دو اولویت مهم دولت در سال جاری را یکی اتمام راههای مواصلاتی و بزرگراههای شمال کشور بیان کرد و با اشاره به اتمام مسیر فیروزکوه ادامه داد: ۶۴ کیلومتر از ۱۰۱ کیلومتر محور هراز چهاربانده و آماده شده و ۳۷ کیلومتر باقی مانده نیز به سرعت در حال اتمام است و اغلب تونل های سد هراز به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، موضوع مرتبط با آب را از اولویت های دیگر دولت بیان کرد و گفت: در سال جاری با کاهش نزولات روبرو بوده ایم و در استان هایی که از نظر وضعیت بارندگی بهتر و نرمال هستند، اولویت اول، آماده سازی سدها برای مصرف آب شرب و کشارزی است تا به مشکل برنخوریم.

نوبخت همچنین از تشکیل کارگروه ویژه آب در دولت با حضور سه وزراتخانه کشاورزی، نیرو و سازمان و برنامه بودجه خبر داد و گفت: میزان ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از فایناس پروژه های سدسازی از جمله سد هراز را تکمیل کنیم گفت: یک سرمایه گذار چینی آمادگی سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون یورویی در این بخش را دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی ادامه داد: امیدوارم با وجود کاهش قیمت نفت بتوانیم اعتبارات بیشتری را برای تکمیل سد هراز اختصاص دهیم تا پیشرفت 35 درصدی سد افزایش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از ابلاغ افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان خبر داد و گفت: علاوه بر افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان 3400 میلیارد تومان دیگر برای جبران نابرابری حقوق آنان اختصاص یافته است تا با پرداخت عادلانه در سطح نظام اداری انگیزه و کارآیی آنان را بالا ببریم .

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =